Jag har köpt en teddydvv!! :D
Idag flyttade det in en liten teddy pojke här!!
Han är såå söt! :D
Undrar lite vad han är för färg med? Såg en nästan exakt kopia i ett annat inlägg. (Om det inte till och med är han :P köpt från djuraffär men kommer ursprungligen från en uppfödare.) Fast jag har ingen aning.. men iaf, den var en dåligt tecknad madagaskar otter, är min pojke det med?
Bill heter han iaf, han hette redan det så då får han fortsätta med det :) Och verkar vara helt super i temperament!
Så glad! :D inte haft ninis på ett tag nu utan bara marsvin (som förövrigt är en del :P) men nu har jag en igen!

Jag håller med att han är en dåligt tecknad madagaskar….
Kul att han får heta Bill :-)
Haha, jag har träffat honom live 
Okej tack för svaret! :)
Men är han otter med eller?
Jasså? :) På djurmagazinet eller någon annanstans? :)
#3: Japp, han är definitivt otter då han har vilttecken, vilket inte en vanlig madagaskar ska ha. =)

Otter ja, det lärde jag mig här på KIF….
Jag höll i honom redan som nyfödd ju 
Okej tack för svaren! :)
#5 Är det du som har fött upp honom? :D Tänkte på att det mycket möjligt kunde vara du, funderade på att fråga faktiskt! :)
Har du någon mer info om honom isåfall, vore jätte kul att veta! :D
Glömde till och med att fråga hur gammal han är :P så vet ingenting om han, känns lite tråkigt faktiskt..

#6 Jag har svarat på ditt mail som du skickade mig där jag skrev lite info och skickade med bilder samt skickade en länk till min bilddagbok där jag har en massa kaninbilder.
Där kan du se bilder på Bill från nyfödd tills han var 8 veckor.
Bill blev 9 veckor igår.
Oj vad roligt! Supersöt liten kille (:
#6 Såg det precis! Jätte kul, tack! :D
Så han är född den 13 september alltså? Eller har jag räknat helt tokigt? :)
Vore lite kul att veta vad hans föräldrar heter med om det är okej? :)
#8 Tack så mycket! :D Ja, han är så himla söt! <3
#7 Gud va mycket söta bebis bilder det fanns!! Jätte kul att se! :D

Ja den 13 september.
Mamman heter Gumman och pappan heter Eskil.
Eskil har två syskon här på KIF :-)
Ser dock väldigt mycket mer ut som en pekingvädur (välpälsat lejon), inte teddyvädur. Men det lär du annars själv se med tiden :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
Tänkte precis säga att han ser mer ut som ett lejon än en teddy. Visst kan det väl vara så att lejon föds med en massa päls som de sedan fäller tills de blir vuxna?
Grattis till nya kaninen! 
#12 hur kan det vara ett välpälsat lejon om den har hängöron? eller menar du peking = välpälsat lejon? :)
#14 Jag menade lejonhuvad dvv i alla fall och det gjorde nog hon med… 
Jag är inte alls så hemma på det där, så ni har nog rätt! :P
Finns det något som heter pekingteddy? Tror hans pappa var det, och hans mamma var normalhårad. Så tror ni han kommer få mindre päls när han bli vuxen? Vore ju lite tråkigt då det ju är så sött med all päls! :)
Glömde säga att fast som det är nu är hans päls nästan jämnlång över hela kroppen, på bilderna är det nerklapppat :P
Om man burrar upp den liten ser han ut som boll på hela kroppen! :) Möjligtvis att den är lite, lite längre vid huvudet..
#14 Peking= välpälsat lejon, trodde jag var tydlig, men bra att du fråga, man kanalltid bli tydligare :) Han är definitift inte en teddyvädur, frågan är bara om han blir peking eller lejon helt enkelt :)
#16 Han kommer som sagt inte att bli teddy, om du kollar på randen vid bakbenet, så ser du att det är där hans fällningsrand är :) Antingen stannar den där (peking), och han kommer fortfarande vara någorlunda fluffig på huvudet, eller så fäller han av tills han blir lejonhuvad :)
#18 då hänger jag med ;)
#19 Okej så han kommer med största trolighet tappa den mesta pälsen alltså? Tråkigt, jag trodde faktiskt att han alltid skulle vara en liten fluffboll :( Men han är ju lika underbar med eller utan päls, men ändå :P
Med risk för att bli dumförklarad :P Har aldrig varit insatt i raser och så på kaniner utan mest hållit på med marsvin.. Vad är egentligen en peking, när du säger välpälsad lejon menar du då att dom har lite mer päls än vanligt på kroppen och sen lejonman. Och att vanliga lejon är normalbehårade på kroppen och sen har man, eller? :P
#13 Tack föresten! :D

Lite OT kanske, men kaninen mår bättre med mindre päls.
#23, enligt dig, ja^^
Jättefin var han!:) Jättesöt nos :D
#23 Alltid lika förvånande när folk uttalar sig om saker de inte har en aning om.
Eller har du gjort någon djupgående vetenskaplig studie av ämnet i fråga?

Han är inget lejon :-)
Han är en teddypälsad dvärgvädur som kanske blir en pekingteddy och då kommer hans hår vara kortare på ryggen än på övriga han.
Han kommer INTE tappa den mesta av sin päls, den kommer att bli längre och fluffigare.
Det finns en artikel här på KIF som heter "Pekingteddy" , läs den 
#26 Han är inte teddypälsad, pekingpälsad eller lejonpälsad (bara en nyansskillnad), men inte teddypälsad :)

#26, Precis som din Eskil ..
Han var ju fluffig som bebis (precis som denna här)
Men nu har han fällt av & han är ju helt korthårig
i ansiktet och har ganska kort päls på ryggen,
Ellerhur? :)
Och man ser på bilderna att han här också
kommer fälla av & bli lejonpälsad eller ev. pekingpälsad.

#24, 25: Nej, JAG har inte gjort nån "djupgående vetenskaplig studie av ämnet", men det har andra före mig.
En kanin börjar få problem vid 24`C, och vid 29`C är det fara för livet på den stackaren, Vem som helst kan räkna ut att en långhårig kanin fortare kommer upp i denna temperatur med mera päls än vad naturen har utrustat den med. När det är 25´C varmt ute så mår kaninen inte speciellt bra, den rör sig mindre, den måste ha vätska oftare o.s.v. Se bara på en Angora, den MÅSTE klippas var 6:e vecka.
Sen behöver ni inte vara oförskämda i era kommentarer, då jag VET att ni inte heller, har några belägg eller bevis för att det är BRA med en lång päls, utan det är bara för "den är så söt", det är inget argument som gagnar kaninen. Samma sak som den Engelska väduren, de långa öronen kommer inte kaninen till godo.
/Anders

#29, Faktiskt är det så att kaninens långa päls hjälper till att kyla ner den.
#29 Aj aj aj, så fel du kan ha. Och när du gett mig länkar, citat, information etc från denna "studie" du nu läst får du gemskt gärna visa upp den här för alla på kif ;)
Och så tragiskt att du uttalar dig dessutom om YTTERLIGARE en ras där du kommer med felaktig information. Angoran ska INTE klippas var 6:e vecka, vad har du för erfarenhet av långhåriga raser i huvud taget? Tydligen ingen av varken teddyvädur eller angora iaf. (För övrigt kan jag informera dig om att det är var 12 vecka, så att du nästa gång inte kommer med fel information för folk som inte vet bättre än att lyssna på dig).
Du verkar tro att du kan uttala dig om allt och inget bar för att du äldre än snittet här inne. Men du gör knappast rätt i att uttala dig om saker du inte vet det minsta om.
Kom tillbaka med riktiga argument när du lärt dig mer Anders.
#29 Men asså, det är ju inte så att man sätter kaninerna mitt i solen när det är typ 30grader varmt ut, så varför skulle dom vara mer utsatta än normalpälsade kanin, deras päls värmer inte bara den skyddar mot värme också. jag har aldrig märkt att mina kainer har haft mer problem på sommaren än andra kaniner. det är varmt för alla kaniner på sommaren..
Men du har rätt till din åsikt, men du behöver inte se ner på teddysarna och skriva okrrekta saker om dom när du inte själv har några erfarenheter
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Kommer från den som själv har en kanin med mycket hår…
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

#29 Vissa långhåriga kaniner verkar klara sig bättre i värme än korthåriga, eftersom att vissa teddypälsar verkar kunna stänga ute värmen. Inte bevisat, men det är inte heller din teori om att kaninerna mår bättre som korthåriga.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#33: Nix, inte numer….hon har tappat den i fälningen…..och HON mår bättre nu iaf.
#32: Jag ser inte ner på "teddysarna", var och en är i centrum i sitt universum…
#31: ALLA har rätt att utrycka en åsikt, även om den är fel…
JAG tänker falla för frestelsen att "lära mig mer", då det är tydligt vilken kattegori Ni tillhör
.