Hu mycket får graderna skilja?
Undrar om det finns någon som vet var gränsen går för när temperaturskillnaden inne och ute blir för stor för kaninerna, särskilt Frassar.
Vi har ju våra kaniner ute och när det varit ca: 7-10 plusgrader ute och ca: 21 grader inomhus så har vi tagit in våra dvärgvädurar lite då och då men nu när det blivit 0-gradigt så törs jag inte längre eftersom jag vet att de kan dö av värmechock, men nu undrar jag alltså hur stor skillnaden får vara ute och inne om man tar in dem ibland.

Jag har nog för mig att det inte är så att dom får en värme chock utan dom fryser ihjäl då dom inte har den rätta pälsen för att bo ute på vintern
Har lägt mig att antingen får kaninen bo inomhus hela vintern fram tills sommaren innan man kan låta den bo ute sen, eller så får man ta in den och låta den bo inomhus sedan.
Dom "byter" ju päls på hösten till vinterpäls kan man säga och när man då tar in en kanin under vintern där det är varmt och skönt så behöver dom inte "byta päls" och skaffa den tjocka och varma pälsen men när de väl kommer ut och det är minus grader så fryser dom ihjäl för de har ingen "fodrad vinterpäls" på sig 
Nått sånt.
Jag har läst här någonstans att man ska ta det lungt när det skiljer mer än 10 grader ute och inne. Min utekanin får springa in och nosa när jag byter och städar i hennes bur och på balkongen och jag tycker hon snabbt blir väldigt varm när hon sitter inne. Hon nosar en massa när hon är inne och märker väl inte att hon blir varm.
Jag har dörren öppen så hon kan gå ut men ibland blir det nog förmycket att nosa på. Men hur som hellst så har jag märkt att hon blir väldigt varm fort och vill ofta gå ut trots att hon får vara inne.
Men någon annan kanske vet mer exakt, kanske jag som är extra försiktig bara.
#1 - Nej men de är ju bara inne korta stunder, ca 20-30 min. På den tiden hinner de inte tappa sin vinterpäls. och jag har hört att det är skilllnaden på graderna som gör att de dör. Vet ju att om det är 20 minus och man tar in dem till 20 plus så dör de av värmechocken!
Har också hört att skillnaden inte ska vara större än 10 grader.
Oj! 10 grader? Mina har varit inne då det skillt ca: 13 grader som mest…
Ja ja, undrade mest för att jag så hemskt gärna skulle vilja ta in min frasse som jag får hem på söndag, men jag ska ta ut gungstolen med fleecefiltar och kuddar i "kaninstallet" så får vi hänga där inne i vinter!
Det blir nog jättemysigt!
Alltså, det här med 10 graders regeln kan ju inte riktigt stämma egentligen. Det är ju inte alls ovanligt att det skiljer 10 grader utomhus från dag till dag! Och det tycks ju kaninerna klara vinter som sommar…
#7 om du vill ha frassen inne kanske du kan ha honom i kallt garage först och sen öka värmen där inne tills det blir ungefär som inne?
#8 - det har Du ju rätt i! Att det kan skilja så mycket från dag till dag alltså.

#0 Om du tar in dom och sen ut dom kanske dom kan bli förkylda eller nått för har inte kaniner lätt för att bli förkylda?
/Elvira :D
#10 - Ja kanske det!
Det är bara det att jag läst så många inlägg här där folk skrivit att de tar ut sina innekaniner i snön för hoppträning eller fotografering eller en lunk i skogen, hur som helst, Glenn får tills vidare hålla sig utomhus, jag kan ju pälsa på mig under vintern och sitta ute i "kaninstallet" som sagt var med honom.
#7, #8 Det är vad jag har hört, om jag inte minns fel.
Men växlar det 10 grader ute så är ju kaninen med i omväxlingen. Tar man in kaninen utifrån där det är 0 grader, och inne är det 10, så blir det ju som en "chock". Förstår ni hur jag menar?
#12 - Förstår precis hur Du menar och jag håller med dig. Rätt självklart när man tänker på det egentligen!
#13 Ja