Järngrå Belgisk Jätte
Undrar om det finns någon som kan lägga ut en BRA närbild på en järngrå BJ? Är så himla nyfiken på hur de ser ut, har iof hittat rätt mycket bilder när jag letat runt, men ingen bra bild, antingen är de tagna långt ifrån eller inomhus med taskig belysning.
Har fått uppfattningen att den järngrå färgen ser ut som en kombination av blå och viltgrå, kan det stämma??
En järngrå ser ut som en väldigt mörk viltgrå.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Ok, Du har ingen bild?
Ska se om jag kan hitta en, hade en järngrå jätte förut.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Jaha, hade Du? Kan Du inte berätta lite om hur Du upplever BJ, är jätteintresserad av den rasen, tycker de är så coola när de är så där stora och maffiga.
Önskar att jag kunde ha en, men vet inte var jag skulle "stoppa" den. Hade jag mer plats så… Dessutom ska jag ju köpa en Rex i sommar, de tar ju också lite plats. Men nån gång ska jag ha en!
Ni andra som har BJ, kan ni inte berätta lite om vad de tycker om att göra, gillar de att slappa, kolla på tv eller kanske hoppa hinder och sno eran mat?
Vad tycker Ni är utmärkanden för BJ? Och just för Eran BJ?
#5: Har du läst denna artikel? =)
Tack! 
Det var ju en superbra artikel!
Låter som en go ras med mycket personlighet i varje individ.
Tack! Den bilden var bra.
Järngrå är fin, men jag föredrar viltblå.
Nu har du ju redan sett en bild, men annars finns det några bilder på min BJs kullsyskon på http://ullis.kaniner.se/ (hans uppfödares sida) :)
9 du tänker väl inte överge ruben 
#11 ALDRIG! Men är inte Ruben viltblå nu då? Eller var det järnblå, f-n kommer aldrig lära mig vad som är vad. Men Ruben är i alla fall grymmast!
Kan inte Du lägga ut bilder på hur Rubens bur ser ut?
Kan inte alla Ni andra med Bj:s också göra det, vill se hur de bor!
#13 - Så fint! En sån bur skulle ju få plats här hos mig! Och så kan man ju bygga upp en stor kompostgallerhage runt om. Hmm…
Hon är också väääldigt fin. Visst är hon till salu?
#15: Yes, hon är till salu om jag vet att hon kommer till rätt person.
Förstår att det är svårt, speciellt om man haft dem som sina kelisar, då blir det faktiskt lite tufft. Men som Du skriver så känns det ju alltid bra när man vet att de får det bra, och det är jag säker på att hon får när Du väl hittat någon som Du är redo att släppa iväg henne till.
tror hon som har ruben har fler kullsyskon kvar säg till om du vill ha adressen 

#8 Otroligt vacker! En av mina favoritfärger faktiskt.
Mmm, vet Du? Jag har redan ringt hon Marie som din uppfödare hade kullen "tillsammans med" eller vad man nu ska säga.
Mest för att jag hade lite frågor om BJ:s men också för att höra om de hade några viltblå hanar kvar. Ville bara checka av det utifall att…Det hade hon inte…
Har ju sagt tidigare att jag inte har plats, men det har dragit som f-n att skaffa mig en BJ! Nu när man ser hur Era jättar bor så ser jag att jag faktiskt skulle ha plats! Nog kan jag ju göra en stor rasthage också, frågan är bara hur mycket av den lilla tomten vi har som min man tillåter mig att sno till kaninerna. 
Jag ska ju, som jag redan berättat köpa en rex till sommaren också, den kräver ju också sin plats. Men vem vet, kanske kan Putte gå med på både en rex och en jätte. Men då kommer han kräva lite rensning bland dvärgvädurarna. Längtar till sommaren i alla fall och min lilla rex.
Men OM du nån gång vill sälja Ruben som sagt var, då tvekar jag inte en sekund! Vet inte riktigt om det är en BJ jag vill ha eller om det är Ruben… He he!
24 ne så kan de vara ibland men jag tycker jättar brukar vara trevliga överlag.
vi hade ju kunnat haft han varannan vecka om du bodde närmare 
läst rätt mycket om rasen innan jag hitta en :-)
jaha va roligt har du redan ringt, underbar och trevliga är dom
synd dom inte hade någon hane kvar eller ja just hon hade nog bara en viltblå hane.
men kan du inte tänka dig en hona då?
vad är det för rex kanin du ska köpa till sommaren ?
bild tack :-)
En dalmatiner rex av Monica som har Molargårde på Mörkö.
Det är långt till sommaren, men den som väntar på något gott!
jaha en pippi kanin som min dotter sa 
dom är söta , ska du ha hona el hane
En hane tor jag. Men jag har inte riktigt bestämt mig än.
Viltblå är finast på Bj enligt mig, elr kanske havana :D
29 nickar å håller med :-)
havana bj har jag nog inte sätt så där uttalar jag mig inte :-)