Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1929 ggr
pottsorken83
0

Vad ger ni er kanin för foder?

Vad ger ni er kanin för foder? Blandar ni själva? Lr köper ni färdig?

Nu menar jag inte frönsaker å sånt.. för det är klart man ger det varje dag. :) Men menar mer vad för pellets lr gnagarblandning, lr vad ger ni?

// Pottsorken….

Ps berätta gärna OM ni vill vart ni köper det och kanske vad det kostar :) Ds

pottsorken83
0

Stavfel… Inte frösaker utan GRÖNSAKER..

Sorry :P

Kiwanu
0

Jag köper Carrier, jag tycker att Carrier funkar jätte bra, & alla kaniner jag har haft har ätit det, det innehåller typ alla vitaminer som en kanin behöver :D

pottsorken83
0

#2 - Tack för ditt svar.. Känner igen det. Det är ett pellets va? som finns på lantmännen?

Kiwanu
0

#3, varsegod =D Ja, det är pellets, jag tror att det finns på lantmännen, är inte helt säker ! :D

pottsorken83
0

Vart köper du det?

Zvintos
0

Gav Stampe förut, men gick över till Carrier pga smul i påsarna på Stampe.
Men de var så dåliga på att ta in det, att jag fick gå över till Stampe igen.

Bägge finns att köpa på Granngården.

Moonstrike
0

Rufsan ska börja få Carrier :)
#3 ja, ett pellets som finns på Granngården.

Biggles får Rabbfor. Tror det kostar 130 kr för 25 kg (Granngården). Jättebra! Men har hört att det är ett "gödningspellets", så man ska nog inte ge det till kaniner som tenderar att bli feta ;) Sen får han nån gnagarblandning också, men kommer inte ihåg vilket märke :P

pottsorken83
0

Tack för svar :)

Inga här inne som blandar egen mat??

Moonstrike
0

#8 det finns flera på kif som blandar eget, men kommer inte på vilka just nu :P

Mickis1994
0

Lottie. Köper på Granngården.

Inga planer på att byta då dem äter detta och verkar älska det ^^,

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Kristall
0

BF pellets, utblandat med solrosfrön, och havre. Ska ev. övergå till hästmüsli. :-)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Agda
0

Jag ger tackfor blandat med betfor. Vissa kaniner får även krafft havre (blå säck). Allt köps på granngården. Ibland så får dom även torkade morotsbitar i fodret, som jag har trokat själv i ugn.

[chriistina]
0

Ger Svenska Foders pellet just nu, mest pga av att det finns så nära. Kaninerna håller hullet uppe än och har lagom med energi, eller kanske lite mycket ibland. Gav Carrier innan och gilla det mer till de kaniner som inte rör på sig så mycket.

Jojsan
0

Ger rabbfor just nu men håller på att byta till Carrier. Köper det på granngården.

kastanjen
0

Jag ger ett foder som heter Galant, är ett nötfoder eg men funkar super till kaniner

kameeel
0

Jag ger min kanin carrier. min förra kanin fick stampe för förra ägaren hade gett det men jag gillar carrier bättre. Köper det på lantmännen, kostade 115kr för 10kg.

MajaaR
0

Nu på vintern får mina en hemmagjort blandning som består av:

Lottie Maskros&Linfrö

Lottie Havre&Vetekli

Zooman-pellets

Linfrön

Solroskärnor

Torkade maskrosor

Torkade brännässlor

Thumper-KG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Just nu ger jag detta "Cuni Fit PLUS - Versele-laga, (se bild), ett foder från Belgien, men kommer att bland själv när kaninerna är flyttade till sitt nya kaninstall.

Granmor
0

Mina får en blandning av

Nötfor

Hackar lucern

Hel och kross havre

Lite solrosfrön

Torkade grönsaker och örter

[Stampelina]
0

Jag ska börja med Carrier då jag fått det rekomenderat av flera olika uppfödare, ska bara göra slut på mitt lilla lagr här först.

Tycker Carrier verkar vara ett bra foder till ett mkt bra pris!

thexclub
0

Edel

the vanity, it becomes insanity

pottsorken83
0

Ni som blandar hur mycket blandar ni av varje sak? Och hur mycket får kaninerna av det sen?

MysanMinGodis
0

Jag köper Lottie ;)