Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 640 ggr
Deco
0

Hur får jag upp henne i vikt?

Jag vet inte hur jag ska göra för att få upp min ena hona i vikt. Hon är väldigt benig. Pellets äter hon knappt någonting alls av hö äter hon förvisso men annars är det nära på bara morot som hon tycker är gott. Banan, potatis och majs som ju sägs ska vara bra just för att få upp dem lite i vikt ratar hon helt.

tips??

Zvintos
0

Har du testat att avmaska henne?
Annars brukar solrosfrön och havre få upp de i vikt.
Pasta funkar också.

Deco
0

Nej, det har jag inte testat! Borde kanske göra det?

Pasta… hmm… har bara testat ge det nån enstaka gång och jag kommer faktiskt inte ihåg hon hon äter det eller ej :p Får ta och prova! :)

[Niike]
0

Avmaska ska man endast göra om man är säker på att kaninen har mask.

Kokt pasta, potatis, ris osv kan få upp hullet =)

annaforsgren
0

hur ser hennes tänder ut?:) är de långa kanske hon inte vill äta hårda saker.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

gaaabbi94
0

banan är som godis för kaninen och ganska sött, men igentligen så ska man bara öka på palletsen.. men eftersom hon inte äter det så mycket så vet jag inte….:/

ciss
0

Blanda ned havre i pelletsen :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

gaaabbi94
0

#6   blir kaninen tjock av havree? jag har lärt mej att man alltid ska blanda i lite havre med pelletsen men att det är pelletsen som får kaninen att gå up i vikt och att det alltså är den man ska öka?

ljusgul
0

synd att du inte får upp henne i vikt men ge henne lite godsaker (sånt som hon tycker om).Här får du några förslag.

• sallad.
  • morötter.
  • gurka.
  • hö.
  • foder (kanin mat går att köpa.)
  • solrosfrön.
  • äpple
  • maskrosblad.
  • torkad banan

om det inte hjälper ring vetten.Flört                    

HÄLLSNINGAR!LJUSGUL.

gaaabbi94
0

knainer blir inte tjock av grönsaker, men däremot kan dom gå upp i vikt av feta frukter :) den fetaste av dom är banan, speciellt färsk men det är inte så många som äter det…har du provat?:)

Deco
0

Kan upplysa om att hon börjat gilla banan helt plötsligt! :) Potatis och pasta däremot ratar hon fortfarande.

gaaabbi94
0

hihi vad bra, banan är ju iallafall den fetaste frukten och jag har läst att man inté ska gee den nå ofta till sin kanin  eftersom att den då kan bli tjock, haha men den funkar nog bra för ditt problem:D sen ee det ju bara att ge fri tillgång på pellets :)

Oriel
0

Ska också testa att ge min kanin banan :D Smart idé!
Han äter massor av mat men är jätteliten ändå, ganska konstigt faktiskt xD

-' Rebecca Johansson