Kan kaniner smaka Vindruvor ?
Kan man ge en kärnfri vindruva till sin kanin ?
Tänkte prova med maya om kaniner får äta de. Asså bara ge typ två stycken. (dom är kärnfria och de är sånnadära lila röda x) ^^
Mvh Fijah!
Fridamanheij.blogg.se
Jag har läst lite i artiklarna men de står ifall inte att vindruvor är giftigt elr något.
Men jag chansar på att ge maya en smakbit (: Tror inte de är giftigt elr faligt, men men .. (:
Mvh Fijah!
Fridamanheij.blogg.se
Det går bra :) Men som med allt annat, ge inte för mycket.
De flesta här hemma älskar vindruvor :) Så små bita går säker bra bara du vänjer henne precis som med allt annat.
Mina gillar vindruvor.
Men de formligen ÄLSKAR banan!
(Speciellt de som är svarta. Ge dem till kaninerna istället för att slänga de lite "äldre och svarta" bananerna som ni har hemma).
Jag ger en (max två) "slantar" banan till vardera kanin åt gången.
Fruktyogurt är också en höjdare som jag någon gång mycket sällan kan köpa till dem och ge en tesked till dem var uppe på maten. Typ på julafton, nyår, påsk och midsommar. Dom ska ju ha lite festmåltid på dessa högtider dom med. (Där gillar dom hallon & jordgubbsmak, men åter igen är banansmak en höjdare).
Men som "Niike" skrev så tänk på att ge alla godsaker med måtta och stort omdömme.
Mina kaniner gillar inte banan, men har inte testat vindruvor. Sotis älskar plommon, och gröt! Ni kan ge havregrynsgröt till era kaniner, osaltad då.

Flippen är inte heller så förtjust i banan.
Men vindruvor är hon galen i samt även grenarna.
Men hennes favoritgodis är russin. Dom tar hon från min mun.
Marsvin 4-ever
.
Mina får också vindruvor som godis, både färska och torkade (russin)! 
Banan är också en stor favorit…
Mina kaninern älskar vindruvor :-)

mina tycker jättemycket om vindruvor :)
Jag har då gett mina kaniner det. Men som med mycket annat, i liten mängd. Försök även pilla bort kärnorna, det brukar inte vara så uppskattat;)