Vilken vattenskål är bäst på vintern?
Nu har vattnet börjat frysa och jag inser att det är krångligt att få ut isbiten från den vattenskål vi har idag, måste nästan gå in och spola den i varmvatten för att få loss isen.
Vilka vattenskålar tycker ni fungerar bäst på vintern? Jag ska ge mig ut och köpa en ny, behöver goda råd!
Jag tycket faktiskt plast, då kan man böja/vrida ut is klumpen och det gör inte så mkt om den går sönder om man nu måste "bonka" ut isklumpen och slå på marken typ (plast skålar är ju billigare) samt att plasten inte blir snabbt kall som keramik t.ex. ^^,
#1: Håller med. =)
Har plastskålar som hängs på dörren, så blir inte vattnet smutsigt.

jag tycker också att plast är bäst !
Antingen en plastskål som man hänger på gallret (har sett sådana på till exempel Libra Artics hemsida), eller en stadig keramikskål. :)
Själv hade jag en metallskål till Biomon när hon levde, tror jag ska använda den igen i hagen eller något, den var väldigt praktisk att kasta mot marken när isen fryst fast för den gick inte sönder liksom. (A) Nackdelen var väl att det frös väldigt snabbt, jämfört med en keramikskål eller plastskål. ^^
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
#2 Har precis köpt plastskålar att hänga på dörren. Tror det blir bra! 
Plastskålar man hänger i gallret. Andvänder två till varje kanin, både mat- och vattenskål eftersom att mina kastar runt matskålarna när de ätit klart annars, eller så välter de ut all mat.
Not your mom, not your milk.

vart köper man sånna skålar som man sätter fast i gallret? va dom av plast?
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
#7 - går att köpa på Libra Artic, men vilket jag tycker är onödigt. Finns att köpa i vanlig djuraffär om man går in på fågelavdelningen, där har de sådana skålar, men är egentligen itll för fågelmat/fågelbad. Ser exakt likadana ut som Libra's.
#7 Dom är i plast, man kan köpa dom hos SKAF´s material lager, (tror jag) och kanske i någon djuraffär (finns sånna som är till fåglar).
#9 - Ja, de är i plast. Köps för 20 kr på "min" djuraffär.

Jag har plastskålar, kostade 12 kr/styck på utställning.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Jag har keramikskålar och det har gått bra hittills. Men jag tvivlar inte på att det är bättre/lättare med plast, dock föredrar jag keramik annars och eftersom det funkar, varför ska jag då byta? :P
#7 Jag har beställt från en uppfödare som säljer. Hon har större strl.
Jag byter vatten 3 ggr om dan och fyller hela flaskan så det tar längre tid för vattnet att frysa.
jag andvänder flaska
#14 Men med flaskor fryser pipan redan efter ca ½ timma iaf. hos mig när jag hade dom utomhs nu bor dom i stallet med värme :P

Jag har plastskålar från ikea dom för 2 kr styck och dom fungerar väldigt bra. Och dom är väldigt stabila om man har något i daom :)