Mat i "kanintransporten"?
Hej! Jag tänkte bara kolla med er hur ni gör när ni är ut och åker med eran kanin/ kaniner, det är ju självklart (iallafall för mig) att man har med en vattenflaska i kanintransporten så den kan dricka, men sen undrar jag hur ni gör med mat till kaninen, har ni mat i kanintransporten som den kan äta eller får den det när ni kommer fram, och hur gör ni så att den inte ska kissa i transporten så att det inte åker runt och så, har ni spån/halm/annat i transporten eller ingenting?
Tacksam för svar!
Jag har en handduk i transportburen.
Brukar lägga in hö som mat :)
När jag åker på utställningar så har jag endast spån och halm i transporten.
Hö kan jag ge vid långa resor.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
För att de inte ska kissa igeonm lägger jag in en tidning och halm över. Mat har jag bara vid längre resor. Har vattenskål, även om de kan svättas ut lite, eftersom att jag vill att kaninen ska ha tillgång till det alltid.
Not your mom, not your milk.
Jag har hö i transporten, vid långa resor, vatten flaska med mig som jag ger ibland (efter som det droppar hela tiden när det skakar lite kanske, och om jag går så rammlar den, ibland har jag på dne hela tiden). Jag har en tidning som botten, och längst in lite halm, efter som mamma inte vill ha spån eller massa halm i bilen, så har jag bara tidning och lite halm längst in.

Mina har typ endast en morot när vi åker. Sen när vi är framme får de vatten och mat. I botten har jag klippt sönder en lång matta jag köpte på rusta för 39 kr. Den är jätte bra och så kan man byta ut dom och så.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Jag har en tidning plus att jag lägger lite halm uppepå. Sedan lägger jag en klutt hö, och hänger upp en vattenflaska :)

Jag brukar lägga in lite hö längst in i transportburen och ha toa-lätt eller tidningspapper på botten.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

jag brukar även ha en hö boll i transporten. glömde skriva det i #5
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Jag brukar ha en handduk i buren. Till kaniner som vanligtvis har fri tillgång till pellets får pellets och hö i buren också, annars bara hö. Vatten ger jag också.
Jag gör lite olika beroende på var jag ska nånstans. Antingen lägger jag spån i botten och halm över och har hö som dom kan äta, och på gallert sätter jag en vattenflaska..
Eller så lägger jag en handduk i botten, eller tidningspapper. Och ibland en liten "säng".. så det är lite olika :P
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

#6 Okej, det låter bra!

jag har en handduk, och en tidning längst under, vattenflaska, och mat ibland :b annars hö (:

Jag har en tidning óch ibland en transpor matta i buren :)