Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 427 ggr
[Wera]
0

Kommer hon tåla kylan?

En kompis till mig ska hämta en kaninunge imorgon och ska ha dne hemma hos sig under natten för att sedan lämmna den hos en kompis på morgonen (07.40) och kompisen har ingen bur plats, mer än en vanlig inne bur på terassen, och hon är osäker på om ungen kommer tåla kylan? Jag bor i Dalarna och det är snö här, men det är endast fram till 15.00 hon ska vara i den buren, sen hämtar jag hon. Alltså enbart morgon-dag inte på natten. Just nu bor ungen utomhus i en bur är det någon stor skilnad att hon bor i en innebur om jag har något äver buren? Hon komemr inte kunna ha halm.

[Wera]
0

Ungen är född 10 augusti 2008

Kawaiih
0

En av mina kaniner bor i en inne bur som står i kaninstugan. Vi har ingen värme där änn eftersom det inte behövs.
Det är spån som bottenmaterial och sen har jag ett täcke över längst ena kanten.
Det har fungerat super bra :D

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

[Niike]
0

hur kallt är det på terassen då? kan hon inte ha kaninen inne?

[Wera]
0

#3 p.g.a allergi går det inte att hon bor inne, jag vet inte hur kallt det är på terassen, det är ju lika kallt som ute och först på morgonen är det väl ett par minus grader, på dagen blir det väl -1-0 grader tror jag. På nätterna är det -10 men hon kommer ju somsagt inte vara där på natten :P

Kawaiih
0

lägg mycket filtar runt om och se till så inte buren står emot marken och sen så kan man ju fylla en pet flaska med varm vatten och lägga i buren då blir det ju som ett litet element ^^

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

ciss
0

Är det en inne eller utekanin?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Wera]
0

#6 hon föddes utomhus och bor än utomhus så hon är ute kanin.

ciss
0

Då är det nog inga problem, då är hon ju van.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Wera]
0

#8 okej :) tror också hon skulle klara av det ;) det var bara min kompis som var osäker ;P

Sashhi
0

De klart att hon kan bo ute om den bott ute förut. Flört

Not your mom, not your milk.

Denna kommentar har tagits bort.