en lite fråga om bur :-)
Har ju en stor bur till min jätte, och i sommar ska vi bygga en ute Hage till den , och då är frågan kan man då dela den och ha två kaninener eftersom båda skulle då få en stor inhägnad runt om också?
förmodligen så kommer det vara tak på hela uteplatsen..
kort på buren följer med
Om du menar att du skulle dela på Rubens bur så tror jag inte det skulle vara någon bra idé. Om det blåser mycket eller regnar tex så kommer han kanske vilja sitta i buren och är den bara hälften så stor så blir det nog väl trångt för jättepojken…
Lite nyfiken, har du planer på att skaffa en till kanin? 
hmm de tänkde jag ju inte på men man kan ju sätta upp vägg till utedelen också..
undra om de går att bygga ut buren annars 
är lite sugen på en frasse kompis till ruben 
#2 Klart du ska ha en frasse! Dom är stora klumpar av ren kärlek 
Då har du ju två kaniner av jätteras som båda kräver väldigt stort utrymme för att trivas och må bra. Hur mycket plats har du att ge till kaninerna?
Finns jättemånga bra lösningar för utekaniner, någon typ av lekstuga som du delar i två och sedan som en stor permanent rastgård utanför kanske? Även den delad i två om du vill ha dom åtskilda. Annars kan du ju kastrera båda och försöka bonda dom…
I USA och Storbritannien är det väldigt vanligt att man håller kaniner två och två, men där kastreras både honan och hanen för att de ska trivas ihop utan stress av hormoner från någon av dom. Finns massa info om du söker dig hit tex: http://forums.rabbitrehome.org.uk/index.php
Lycka till!
3 ta lekstugan då¨tror jag mina döttrear skulle ta arga ögat på mig 
har ju en helt tomt, har en del av huset där man inte anväder tomten för den ligger så dumt till om man ska göra något.
jag tänkde ju typ så här , korta bena lite på buren sen en gå bräda upp, sen göra en stor hundgård typ runt..
så då tänkde jag om dom har stor gård att vara i och sen en varsin del att sova i, ja å sen delar så det är galler i mellan sidorna.
sen tak men och lite sidoskydd.
annrs så får väl killen bygga en bur , inte för han är så vidare händig
tack tejoos
tesar bara en grej
Nu har jag funderat lite på din hundgårdsidé… 
Undrar om du inte skulle kunna få tag i hundkojor av rätt storlek som du skulle kunna få upp en bit från marken och sedan bygga ramp till då. Kanske tom finns med avtagbart tak så det inte blir så omständigt att städa för dig.
Eller om ni skulle bygga egna men tänka mer hus än bur, om du förstår hur jag menar. Sektioner till hundgård säljer de ofta på Blocket, har jag sett. Men sedan behöver du nog säkra den så inte kaninen/kaninerna kan gräva sig ut och sätta nät eller tak över så inte rovfåglar kan ta sig in.
tips? på aktivering och miljöberikning i rastgården kan vara:
- Stora trädstammar
- Stora stenar och stubbar
- Katt- eller hundtunnlar
- Stora korgar i flätat trä (ligga i/under och gnaga på)
ja men de var så jag tänkde att buren skulle bli två hus om man delar den så skulle den bli 86 bred till dom båda 73 i tak å djupet tror jag ockå var på 70 el 80
å sen två stora uteplatser till dom båda.
med tak och vindskydd
trevligt att du har tänkt mer på min idé 
Tror ändå huset behöver vara bredare så de kan ligga utsträckta därinne i alla fall… Mina frassar är ju inte fullvuxna ännu, men mäter nog 1m helt utsträckta redan och en jätte blir ju ännu större. Superkul om du bestämmer dig för en frasse!
hmm kan ju kanske bygga ut den fram till…
killen bara titta på mig i går och mumla något otydligt när jag diskutera de 
får fundera mer under vintern
vad brukar priset ligga på en frasse och har du några bra hemsider tips
En frasse kostar 500-800kr beroende på färg och teckning. Billigare om den bara ska vara till kel, kanske feltecknad eller så. Kolla uppfödarregister här www.kanin-net.nu
Ha ha, det är som när jag diskuterar näringstabeller och grejer med min man, då brukar han påminna mig om att det är ungeffär lika intressant som att se målarfärg torka.