Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 756 ggr
Kawaiih
0

Hjälp, hur har ni löst det - teddy?

Jag hämtade hem Alacazam i måndags och allt har gått jättebra. Vist han saknar dom andra och känner sej inte riktigt hemma här än. Men han verkar trivas bättre och bättre för varje dag.
Men nu till mitt "problem".
Jag har spån och halm som bottenmaterial och det fasnar i hans pälls hela tiden.
Så min fråga är vad kan jag ha för bottenmaterial som inte fasnar men som håller värmen bra eftersom han bor ute.

Kan man typ ha så som jag har nu fast man lägger på en matta över eller liknande? Eller blir det farligt då ifall om han börjar bita på det?

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Tejoos
0

Fastnar halmen också? Amnnars kan du ju ha Toa-lätt i botten och halm över.

Kawaiih
0

#1 Halmen fasnar också, men inte lika mycket.
Det kanske skulle va något att testa. Men blir det tillräckligt varmt då?

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

[Niike]
0

Träpellets (toa-lätt) med halm över funkar bra.

[Wera]
0

Har teddysar hemma och använder mig av tidningar, sedan spån i toa lådan och massa halm över. Det fastnar inget då. Tycker inte toa-lätt är varmt men bra att ha under halmen ;D

mingopingo
0

Alltid lika kul med spån och teddysar ;) Men hoppas han mår bra och så.

Jag har ju spån i buren, oftast så lägger de sig löst utanpå pälsen. Men jag skulle ha toa-lätt och sen halm ovanpå. Då har du ändå nått som suger upp kisset. Sen försök få honom att gå på lådan. Här brukade han ofta göra de. Då kan du ha toa-lätt i lådan och halm i resten av buren.

Lycka till!

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

gulzebra
0

#3: Måste bara få inflika att Toa-Lätt inte är träpellets ;) http://www.sorption.se/pages/product.asp

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Niike]
0

#6 Jaha, jag har själv aldrig använt det men trodde det var träpellets ;) Själv har jag träpellets, alltså inte toa-lätt =)

Metinia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har spån även fast jag har en Lejonhuvad med ganska mycket päls (framför allt på mahen och rumpan Tungan ute). Jag gör så att varje går jag lyfter henne så borstar jag bort det mesta av spånet från henne. Det går ganska snabbt och lätt.