Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 521 ggr
ToyaPa
0

Hjalp med val av kanin?

Jag ar intresserad av nagra hannar, men har inte varit o tittat pa dem annu.

hemsidan M=hane V=hona Widder=vadur

Det ar framst teddy dvv som jag ar inne pa, men jag blev sa kar i den lille havannafargade dvargen att jag funderar pa att andra mig… =)

Ar ju lite ute efter temperamentet hos vaduren, men ar det stor skillnad?

Tack for alla synpunkter!

Zvintos
0

En lite fråga, vart ser du någon havanna? =)

ToyaPa
0

Haha, ja, det var ytterligare en fraga jag hade! I beskrivningen star det ju att han ar havanna, men han ser ju snarare bla ut?

Jag kan absolut ingenting om kaninfarger, sa jag tankte att det kanske skulle andra sig. Men nu har han ju samma farg som en katt eller hund som har fargen bla?

Han finns forresten med pa forsta sidan av tva, och lanken gar till andra. Man far bladdra nere i hogra hornet (fast det har kanske ar lite overflodig info, haha) sa kommer man till forsta sidan.

Men vad tycker du/ni i det stora hela om de kaniner som finns dar?

Zvintos
0

#2: Jag tycker inte den ser ut som en havana.
Men det är ju vad jag tycker.
De havannor jag sett, även långhåriga, har varit mörkare.
Samt att de haft en mer brunton i pälsen.
Men överlåter det definitiva svaret till de som har mer erfarenhet av långhåriga kaniner. =)

JuniorCruddlis
0

Kaninerna är väll fina men en del är ju inga utställningsobjekt om man nu skulle vilja ställa ut. Det bästa är ju att du kolla på en kanin så du också får veta vilket temperament dem har. Vädurar brukar vara sociala och allärta, har man inte haft kanin tidigare så är vädurar en perfekt start.

Trasdockaa
0

Ska jag se ut uppfödarsynpunkt på teddyvädur är den längst upp till vänster bäst pälsad. Men sen har jag inte sett den i verkligheten så svårt att säga. Du kan alltid ringa Sandra på hörröds, hon har importerat från henne förut vad jag hört.

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker rexen som är vit, blåögd var fin fast du vill ju ha teddyvädur så, då vet jag inte. Den som ser ut att vara blå men det står havana kan ju ändå vara havana för jag har tingat en från Hörröds och han är havana men på bilden jag fått ser han blå ut.

ToyaPa
0

Tack for svaren!

Mera hjalp :)

Den har killen ska vi titta pa imorgon: liten (bild fran uppfodarens hemsida)

Vad tycker ni? Vad heter fargen pa svenska? Pa hollandska heter den Zwart Zilvervos, vilket jag far till svart Zobel?

Trasdockaa
0

Jag kan tyvärr inte se bilden du länkar till, brunzobel har zwart zilvervos varit förr, men annars om du ska köpa i tyskland/holland rekomenderar jag istället Ute Christophe som har otroligt fina kaniner.

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)