Fransk vädur och hermelin?
Hur tror ni det skulle gå om man har en kastrerad fransk vädurs hane med en hermelinhona?
Vilken burstorlek krävs för fransk vädur?
MVH Erika :)

kastrerade med?? det går säkert bra att kastrera hanen och ha honan i samma bur men tänk på att vänja dom tillsammans innan du sätter in dom. typ ha burarna bredvid varandra! tyvärr vet jag inte hur stor buren måste va och jag orkar inte kolla på typ google. ;P
/Elvira :D
Jag tror att minsta buren till en frasse är 130 X 70 x70 ………

oj nu e jag så smart igen jag läser inte ordentligt :P haha men jag fattar nu. ;D

Okej, tack för svaren!
Då får frassen vänta, då jag inte har plats för en sås tor bur. Det får bli en kastrerad dvv åt min hermelintjej istället :)

det blir nog bra :D
#4 Tycker att dom måtten som #2 skriver är lagom för 2 dvärg kaniner det med, eller iaf. 120x60x60cm det bör man väl egentligen få plats med? :)

#6 en dvärgkanin ska väll ha typ 0.25 kvm(?) och då är det väll okkej med en 120 bur för två :D
#7 Kan inte i kvm men det ska vara minst 100x50x50 men det är ganska litet iaf. för två så det bästa vore ju 120x60x50-60cm :)
#8: Det behöver inte vara exakt 100*50*50.
Så länge boytan är minst 0,5kvm kan den ha flera mått, tex 100*50 (0,5kvm), 90*60 (0,54kvm) eller 80*70 (0,56kvm).
#7: En ensam kanin under 3kg ska ha minst 0,5kvm.
Sen för varje extra kanin (under 3kg) i samma bur, blir det 0,25kvm.
Så 2 kaniner ska alltså ha 0,75kvm sammanlagt.
Detta är alltså som minst!
Ju större desto bättre.

Tack för svaren. Jag har en 120 bur hemma som kaninerna ska bo i :)
Också får de gå ute i ett rum hela dagarna också.

#9 ajuste så var det ;P jag har läst det i nån bok. :D

Var på Tierps utställningen idag och fick se kaninrasen Lilla Tysk vädur. Skulle det kunna funka med hermelinen? i en 120 bur?
ha en dvv eller hermelin till? ;)

Jo, skulle väl kunna ha det. Men har verkligen fastnat för Lilla Tysk vädur nu ^^
Fast de kanske inte går ihop storleksmässigt?
# 6 DUMM FRÅGA MEN SKREV JAG FÖR STORT ELLER LITET MÅTT TILL EN FRASSE ??? 
#15: Det är precis lagliga mått till en kanin över 5kg.
Men skulle personligen inte sätta en Frasse i en sådan bur.

Vad tror ni om en holländare som sällskap? Det kanske skulle bli mer lagom stroleksmässigt?

*puttputt*