Kanin iFokus

Kanin

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 494 ggr
L8sson
0

Hejsan, ska jag eller inte?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej.

Det handlar om min underbara kanin Zlatan!
Jag vill absolut ha kvar honom! men det känns som att jag inte kan ge allt han vill ha?? Han bor inne på mitt rum. han har tillgång till allting.

Men så kommer jag till det här tankarna, har tänkt att sälja iväg honom?? ska jag eller inte?? han e för speciell..
jag vill inte häller att en kompis ska ha honom för då känns det inte som jag har sålt honom, så kommer jag bara störa mej på hur den personen tar hand om honom..

Vad tycker ni? ska jag hitta nån underbar person som kan ge han de han vill ha?? eller vad ska jag göra??.

Veero
0

Du kan ju lägga ut en annons och hittar du rätt hem som känns bra så kan du sälja han dit? ^^

Tejoos
0

Varför sälja iväg en kanin som du tycker så mycket om? Ta dig mer tid för honom istället. Så länge du har intresset för honom så trivs han säkert hos dig!

L8sson
0

Det är ju det! jag älskar honom men rästen av familjen gör inte det =/det är ju det som är felet.

Tejoos
0

Hur gammal är du? Om du tänker några år framåt så kanske du bor själv…?

L8sson
0

jo jag e 16 år, jag har tänkt på det. 3 år plus detta sen kommer jag flytta hemmifrån. du har rätt.

L8sson
0

tejoos tack för att du får in vätt in i huvet på mej =)

kan ju inte överge min Zlatan <3

älskar ju honom, han har ju alltid varit med =)

Tejoos
0

#6 Det viktigaste är ju att man trivs ihop och det tror jag ju att ni gör :-)

L8sson
0

ja det gör vi ^^

Tejoos
0

Jag tänker så här, att om man känner att kaninen skulle få det mycket bättre hos någon annan så behöver det inte vara fel att omplacera till nytt hem. Det kan ju vara så att man inte passar ihop eller inte kan ge kaninen vad den behöver för att må bra. Man kanske fått andra intressen, mindre tid eller utrymme… Alla kaniner förtjänar att vara älskade och må riktigt bra i sina familjer.

Lycka till med din Zlatan nu!

L8sson
0

#9 jo jag tänker så här själv, att jag e rädd att någon annan kan inte ta hand om honom lika bra som mej. Jag har satt kompost galler runt honom nu så slipper min familj inte behöva tänka på honom.

han e lite surig nu i början att han inte för vara i hela rummet men jag tänker på hans bästa =)

tackar =)