Min kanin gnager rullstol..
Hej!
Undrar om någon kan ge mig något bra tips? vad jag skall göra när min kanin gnager på min rullstol jag sitter i.Nu undrar ni förståss varför jag inte bara shasar bort honom.Nej det är ju så att jag vill att vår kanin skall få vara ute den mesta tiden av dagarna.Men så är det så att jag sitter i rullstol.Kaninen älskar att krypa in bakom mig i en vinkel där jag då inte kan se honom.Jag känner helt plötsligt att han gnager på däcken eller ringarna som jag håller i när jag kör rullstolen.Men då har han ju redan tagit en tugga innan jag har hunnit att stoppa honom.Och om han gör samma sak med ett däck så kan det ju snabbt smälla ordentligt och det oroar mig.Har någon något tips? som får kaniner att inte vilja bita just på ett ställe?det kan ju heller inte vara något för kladdigt för det är ju mina hjul och ringen som jag håller i när jag kör stolen som han ger sig på.Allt annat är ju lätt att spärra för honom.Men den lille busen är ju så go och han älskar att följa efter mig och vara där jag är.Men dettta oroar mig.
Tips någon???

Hjälp någon??
Putt
Ättika ska funka.. Dutta på lite och låt det torka så borde det inte kladda heller. Hoppas det löser sig.
Fin pojke du har =)
Håller med #2. Testa att ha ättika på hjulen. Smeta på ganska rejölt och låt det torka, snurra sedan lite och smeta på igen. Fortsätt snurra, smeta och låt torka tills båda hjulen är helt täckta och håll tummarna för att kaninen tycker det luktar så äckligt att han inte vill smaka :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Tänk på att det kan bli en ganska stark lukt av ättika. Det går även att blanda ut med lite vatten, eftersom kaninerna har bättre luktsinne än oss så känner dom det bättre än vi gör =)

Tack underbara ni!!!Det skall jag testa!!Jag älskar verkligen min kanin och detta är det enda problemet för mig!Att jag inte kan se honom i den "döda vinkeln" bakom mig när han hoppar in där.
Jag köper ättika imorgonbitti när affärerna
öppnar!Supergulligt av er.Tack snälla ni för