Fransk vädur
Gud vad jag har blivit sugen på en sådan rackare ! De ser så góa, bumsiga och underbara ut. Men inte någon vanlig färg då, utan kanske viltgul, viltblå, havanna, eller någon annan spännande färg. Dock kommer jag inte skaffa in en sådan på länge, men de är så fina. Jag skulle verkligen vilja ha en frasse där hemma när jag flyttat hemifrån till lägenhet. En liten frigående frasse, gud vad mysigt. Åh, nu sitter jag har och dregglar över dom.
Ville bara skriva av mig. :)
Not your mom, not your milk.
Skulle vilja ha lite info också, hur mycket dom äter och sådant. Går ju itne att veta exakt, men ungefärligt.
Vill oxå ha en frasse <3 har tuvärr inte plats för en men dom e såååå jäkla sköna!(onödigt inlägg men ville bara hålla med dej!puttar upp sammtidigt) ^^
Jag vill också ha en frasse.. igen. Fast jag vet att ingen kommer bli som Alpha, men ändå.. :(
Hur mycket dom äter beror på individen, som alltid. Min tös fick bara ett par matskedar pellets, och så finns det dom som ger sina frassar flera dl.
Hö äter dom väl mer än dvärgraser, men jag tycker inte det var så jättestor skillnad där heller.
Kan säga att jag ska absolut ha en frasse någon gång igen. Goare ras går inte att hitta.
Jag tycker inte det är så stor skillnad i matväg. Mina får två dl om dan men då är dom fortfarande väldigt ung. Sen tycker jag faktiskt att dom är mycket snällare (enl min erfarenehet) än dom små raserna (kan ifs bara jämföra med hermelin och dvärgvädur).
Senast idag blev jag biten av våran dvärgvädur som normalt är väldigt snäll. Dessa tonårs fasoner har jag inte märkt av på någon av våra frassar.
våran 5månaders jätte
#4 - Gud så fin !
Ja, ska tänka på allt det om jag skaffar en. :)
#4 håller med.
Alpha var jättesnäll. Visst, hon kunde få sina stunder och bli sur och börja slänga omkring med sin matskål, men hon skulle aldrig bitas. Nafsa på jackan hände ibland då hon avskydde att bli buren, men aldrig bitas. Snäll som ett lamm =)
#6 sådär kan min hona hålla på med matskålen, speciellt efter man burit henne då går hon lös på matskålen eller skjuter allt spån framför sig. Hon tycker inte om att bli buren, men det tror jag mycket beror på att hon inte är van. För hon blir bättre och bättre på det. Men hon har aldrig visat tecken på att ens vilja bita eller nafsa.
Våran pojke är hur snäll som helst, han kan till och med våran 5 åring bära runt på. Ser jätte kul ut för han är alldeles för stor för henne. Men han hänger där så snällt iaf.
Dvärgväduren visste jag att han förr el senare skulle göra det då han börjat vakta sin matskål. Det var bara en tidsfråga. Men han är hur underbar som helst när inte matskålen är med *hihi*.
Åh, säg en jättefin idag. <3 En viltblå manteltecknad.
#7 Hahah :)
#8 Det är riktigt vackert.