Alla som har en teddydvv titta hit!
Kan ni som har en teddydvv berätta lite om den rasen ? och berättta vad som e lämpligt att ha i buren och kanske visa nån bild ? :D
Jag har en uppfödning av just rasen teddyvädur! I mina burar har jag toa-lätt/majsan remiss som man kan köpa på granngården. Det suger upp väldigt bra och dammar inte! Fastnar inte heller i pälsen! Pälsvården är väldigt viktig på teddyväduren, särskilt när den är liten då den har sin babypäls, då kan den lätt bli tovig! Så ofta du kan bör du borsta den, gärna lite varje dag ;) Men det är inte besvärligt, då du och din kanin kan ha en liten mysstund! Alla teddyvädurar har ju olika pälskvalité, vissa lite sämre och vissa jättefina! Det finns även två pälstyper, peking då det är teddydvvpäls nästan överallt utom på ryggen, och ev. andra ställen. Sedan finns det ju den vanliga teddydvvpälsen som är långhårig överallt :)
Du kan ju kika in på min hemsida: http://www.moangsvagenskaningard.se - mina kanske inte ser så långhåriga ut, men de är de :) Förutom några som är nedklippta ;P
Hoppas att du fick lite information!
tack! ja jag fick masssa info!
skulle du kunna visa en bild på hru det ser t inne i buren hos en av dina teddydvvar?
du har grymt fina kaniner <333
och en fin hemsida ;)
Varsågod, har ej tillgång till bild just nu, men kan förklara lite :) Tyvärr, så gillar de flesta inte halm av mina, haha! Men har halm till de som gillar, de har majsans remiss i hörnet där de gör sina behov, det finns några enstaka som behöver en hel kortsida.. Och halm i resten :) :P Tack! :)
okej :D tack ! varsegod <3

Teddydvärgvädurar är underbara och charmiga!:)
Jag borstar min kanins päls ungefär varannan dag. Dom får lätt tovor i rumpan och under hakan, så där får man borsta varje dag.
Min kanin väger 1,8 kg och det är en normal vikt för den här rasen.
Vissa har päls i hela ansiktet medans andra bara har päls på kroppen och inte i ansiktet.
Det kan vara bra att klippa bort lite päls runt ögonen ifall de brukar hamna i ögonen, för annars blir det lätt att det blir en inflamation där.
annars är det precis som vilken kanin som helst:D
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Har en Teddydvv och en till ska flytta hit!
Det är absolut dom mysigaste kaninerna jag vet! Så lugna o keliga!! Som sagt, dom kräver en hel del pälsvård och det passar inte med spån i buren! Det fastnar i hela pälsen.. Jag har en plasttoa (katt-toalett) med Toa-Lätt papperspellets. Har toalettlådor åt alla mina kaniner o tycker det är så smidigt o bra. Enkelt att rengöra o byta i varje dag.
Kan då bara säga att jag är helt fast för teddydvv! Deras sätt är precis som jag tycker att en kanin ska vara!!! Det där lugna, mjuka, mysiga sättet som dom har, det tilltalar mig!