Rätt eller fel?
Jag ringde på en kanin på 2år.. de stod i annonsen att hon inte gick att ha i hop med marsvinen.. Nu säjer hon att hon nog tänker ta bort henne för hon har visat ett kraftigt ornarmalt beteenede…. då börjar jag fundera på om hon har ändrat sitt betende för att hon vart med marsvin?.. Och om de skulle hjälpa om hon fick va med kaniner igen.
vad tycker ni? är avlivning ända utvägen eller tror ni att de kan bli bättre om hon får ha lite mer kontackt med kaniner?
Vad är det onormala beteendet? Det är väl den viktigaste frågan tycker jag.
Om kaninen exempelvis skadat marsvinen på något sätt är det inte direkt onormalt. Det är två olika arter och har ingenting att göra tillsammans, de pratar inte samma språk, de ser inte likadana ut, de luktar inte lika och det finns ingenting som säger att de borde komma överrens. Bråkar kaninen med marsvinen är det inte konstigt. De borde inte varit ihop från första början.
Och kaninen i fråga kanske inte vill vara med andra djur, det är inte konstigt heller. Kaniner mår bra ensamma också, så även om du försöker sätta ihop den med andra kaninen finns det ingen garanti för att de kommer komma överrens och inte skada varandra. Det behöver inte vara en onormal kanin ändå.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Hon har sakt att hon gräver jätte mycke o att man måste ge henne nya saker att hitta på annars gör hon egna hys o angriper vägar o golv… jag varkar va mycke rast lös. Men inte att hon skulle gå med någon annan utan hon kanske helt änkelt glömt hur en kanin beter sig efter som hon var så mycke med marsvin.. eller nåt.. så hon blir lite förvirad..
De varkar va en kanin som behöver mycke aktivitet spesielt i buren där kaninen spenderar störe delen av sin dag.
Ägaren säjer att hon är utbildad djur vårdare eller liknade på ingelstadskolan.
Hon skrev nu med att kaninen bitit sönder 3 vattenflaskor. och att den sista bet hon sönder genom gallret