Min kanin vill inte hoppa!
Hej! Det är så att jag har en kaninhona på två år. Men jag har ett litet problem.. Hon vill varken springa eller hoppa. Jag vet inte vad jag ska göra.. Så nu vänder jag mig till er.. Har ni tips? och förslag på vad jag kan göra?
Tacksam för svar Matti
Vissa kaniner gillar bara inte att hoppa. Du kan ju ta ut henne i selel & se om hon springer då.
Not your mom, not your milk.

Det är det jag brukar göra.. Men hon lägger bara sig ned och .. ja ligger.
Alla mina tidigare kaniner har vägrat hoppa.. (med mina nuvarande vet jag inte för de är så unga).
Vet inte hur man ska träna :S Semst på det.

#3 Okej :P
alla kaniner gillar inte att hoppa,
ha tålamod.

Min kanin vill inte heller hoppa.

inte mina heler

Det är helt från kanin till kanin om de vill hoppa eller ej.
Däremot kan jag ta o rekomendera de articklar här på kif som fins om kanin hoppning. Du kan ju ta o läsa de först.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

Min kanin e rolig, hon hoppar bara om jag hoppar först. Annars tycker hon inte att det e kul:P

hon tycker om att hoppa löst i mitt rum hon hoppar upp i ostängda byrålådor upp i min säng och sånt
Lilo, min ena kanin gillar inte alls att hoppa. Hon lägger sig också bara ner. Stitch däremot har just börjat träna och det gr framåt sakta men säkert. Har bara tränat ca 3ggr så jag är nöjd, hon verkar tycka det är rätt kul ibland iaf, beror på vad hon r på för humör och ibland kan hon vara lite seg innan hon kommer igång. Men ja tålamod krävs ju. Men lägger hon sig ner kanske det blir lite svårt…provade hoppa med Lilo senast idag bara för att se om hon kanske hade ändrat sig men hon var inte alls sugen idag heller tyvärr. Så det blir ingen hoppning med henne… har inga direkta tips?. men tänk på att inte hoppa när det är så varmt så det är därför hon blir slö och vill ligga och så. sen ja.. motivera med något hon gillar kanske?

okej :)
Hon kanske inte tycker om selen? Eftersom hon bara lägger sig platt ner när du är ute med henne utan att skutta.. Hon måste kanske vänja sig vid selen först..

du kan testa att låta henne gå igenom två hindersidor , så lägger du bommen på marken och låter hon gå igenom där,
är det själva hindret hon inte gillar, eller är det bommen?;P
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Tror jag vet vad du menar.. Min kanin vill inte heller hoppa. Lägger sig på marken och vägrar röra på sig.. men nu har jag ett hinder i hagen som hon kan hoppa över :). Pch nu tycker hon det e liiite roligare.. Iaf att hoppa lågt. XD
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Jag har inte hoppat alls med kaninerna, håler på att träna den ena att ha sele, men så ställde jag upp 2 rader med videoband i hallen. Hon rusar emellan köket och vardagsrummet lite då och då, och hon nosade först men sen började hoppa över banden fram och tillbaka.
Behövdes inte så mycktet belöning för att hon skulle fatta att man tar bägge hindren och sen vänder. När jag sen tog bort dem så blev hon ledsen. Så försök att låta kaninen hoppa när den sjäv vill, i en Hage eller inomhus, den kanske bara inte förstår att det är kul
Du kan ju först träna den i koppel och så försöker du gå med den på trädgården och ,, för om du inte har haft gätt den Motion så brukar dem inte hoppa,, hör här om du inte hade orkad springa hade du orkat hoppa ett hinder då,, nej ! det hade du inte. och för det andra träna träna träna och när hon inte springer sätt handen där bak och tryck försiktigt och gör så tills hon springer! ^^, frågor?
vad har du för sele ?
En son med band runt magen och hals! ^^, ! FRÅGOR? XD

#0 är hon tam och så i buren? och du kan fånga henne utan problem, så hon inte försöker springa undan? det är ju grundläggande att kaninen litar på en och är tam :)
Nu har jag iaf. börjat hoppa med min kanin hane ;) Han var först lite vresig och vela vända, (han skuttar däremot efter som han är en pigg liten hane som ska utforska allt, 4 månader är han).
Iaf. så brukar jag låta kaninen först skutta och nosa på hindrerna, först hoppade inte Nalle alls, men efter att jag lyft över han två gånger över hindrena så hoppade han 15cm :D Men det kan bli svårt om din hona vägrar springa, kanske hon är rädd? Känner sig "hotad" vet inte ;S
#19 Menar du H-sele?
mina gillar inte heller att hoppa, men det accepterar jag. Det borde ni andra också göra, alltså ni som försöker och försöker men kommer ingen vart, så enkelt är det. Alla kaniner gillar inte att hoppa, samma för människor alla männsikor gillar inte att spela fotboll tex. men det måste man acceptera.
#23 Jag accepterar att Gossen inte vill hoppa (han fattar ingenting, provade igen idag ett lågt hinder, han gick över det XD Men jag tänker inte hoppa han, han vill inte ^^ Men Nalle hoppar jue ;) Tvingar inte han.. Nallr är den enda av alla mina kaniner jag haft som viljat hoppa, resten har vägrat, så är det för dom XD Struntar i om dom inte vill hoppa, om dom inte vill hoppa hoppar jag inte med dom.

Min kanin hatade verkligen att hoppa men idag på kaninträffen älskade hon att hoppa å var verkligen super på de! :) så en dag kanske de vänder för din kanin åxå precis som för min! :) Håller tummarna för de! :) kan inte säga mer tyvär.. ''/ :)
inte för att det kanske funkar men prova att ta en morot över hindert och locka över henne så lär hon sig snarast
mina hoppar men en kanin som är -5-år han kunde inte hoppa högt när jag fick honom så träna jag honom de man måste ha tålamod .Om ska träna en liten ung kanin måste vara försigt med dom deras ryggar kan gå sönder lätt. Hoppar inte för mycker med dom .Du kan gå långs prumender med henne