NU har jag bestämmt mig !
Så nu har jag suttit i dagar och har aft magont p g a min kanin som är :rädd,hatar mig, sprattlar,hatar kloklippning m.m
Jag har bestämt att jag ska jobba med henne tillshon blir den perfekta kaninen!
men vet inte riktigt hur jag ska göra :S
så har nå några tips? ?
putt :D
hoppas värkligen nån kan hjälpa mig!
nu så klippte jag hennes klor och samtidigt så klöste hon upp hela min arm så nu sitter jag här men några blåster ;)
Prov att ha en tjockare tröja så att hon inte kan riva dig så =9.. funkar för mig när jag ska ta upp min spratel gubbe

bra att du vill satsa på att få henne bättre;) Sitt och prata med henne i evigheter efter evigheter så hon blir van med din röst. Vrje gång hon skuttar fram till gallret så ger du henne en godis.
När hon inte verkar ett dugg rädd för dig, så öppnar du buren, sätt dig på en stol utanför och fortsätt prata, låt henne komma fram själv och undersöka dig. lycka till:)
kom ihåg att aldrig skrika eller blir arg på kaninen, den är alltid oskyldig.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
okej :D ja det kan vara smart med en tröja xD
ska pröva alla tips? och se om det hjälper :D
Det är jätte bra med en tjock tröja! Det kan även vara bra att vara två i början att en klipper och den andra håller i. Så ska du se att hon vänjer sig snart!
Jag har varit i samma sits som du. Tyvärr gick det inte för mig, men det behöver inte bli så för dig:)
Kan du säga lite mer specefikt vad hon gör när du t.ex. kommer till buren och så?:)
hur gammal är hon?

Jag tror inte att hon hatar dig. Det verkar som att hon är rädd för människor, men det kan vara svårt att veta utan att ha träffat henne. Undrar samma som ¤6, vad gör hon när du t.ex kommer till buren och hur gammal är hon?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se