Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 937 ggr
Kimji
0

Vart her jag höet?

Det verkar vara många här som har sina kaniner lösa och jag är en av dom. Tidigare har vi haft kvar Tequilas bur ändå men den är jättestor och det blir så väldigt skräpigt så nu har jag tagit bort den.

Men alla höhäckar är ju anpassade för att hänga på burar så nu frågar jag, hur gör ni?

För tillfället har jag en provisorisk lösning med en cyckelkorg i en låda :) Ingen höjdare.

[Victoria-Pancakes]
0

jag har en höhäck som står på marken istället. köpte den på lantmännen.

ciss
0

En transportbur med hö i funkar också, eller en kattlåda.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Kimji
0

Okej. Är det en sån där som ser ut som ett x från sidan? För dom måste väll skräpa ner extremt mycket?

Kimji
0

#2 Nej för då skulle hon använda det som toalett. Men tack ändå.

Tejoos
0

Skulle också vilja ta bort buren helt till våran frasseman Texas, har den kvar just för höets skull.

www.kanin.org såg jag dock en lösning som såg bra ut. Där hade de skruvat upp en höhäck i nedersta delen av en bokhylla och ställt toalåadn framför. Då slipper man ju hö i toalådan och på golvet. (Det ramlar ju i bokhyllan).

L8sson
0

jag har en kartong som jag har gjort ett runt hål i =) där i har jag höet =) fast jag fick byta dena kartongen för han pissade i den. så de e ju inte så trevligt. men men man har väll kartonger så de räcker och blir över =)

[SamY]
0

kan du inte göra ett litet mysställe bara för kaninen, typ en kartong lr ngt där det fins hö och halm?

[SamY]
0

ja, och så kan du ju hänga upp ett litet galler på väggen som du hänger höhäcken på! :)

HoppeTeqla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en gammal sopkorg i en plastlåda. Nackdelen är att dom gärna använder den som extra toalett men jag slipper allt höskräp i rummet i alla fall.

lill-jarven
0

Köp en höboll och häng upp den på en krog i väggen..? Du kan ju lägga ett underlag eller nåt under som är lätt att lyfta upp och sen bara hälla skräpet i en papperskorg :)

Kimji
0

Tack för alla förslag. Glad

Får se hur jag gör.

L8sson
0

visar bild nu när jag har! så här ser hans Låda ut =)

L8sson
0

så =)

malinroth
0

Knut har en höboll som hänger på papperskorgen under skrivbordet… blir lite skräpigt där under men det går lätt att sopa ihop :)

moa88
0

jag har en kartong som jag lägger höet i, han går alltid på sin toa som är i ett hörn av hans rum ^^