Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 1199 ggr
Katti
0

Massor av omplaceringskaniner säljes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tar hand om kaniner som folk anser att de inte kan ha kvar. Den här årstiden känns det nästan hopplöst… Mååånga vill lämna sina kaniner, men inte speciellt många är intresserade av någon ny familjemedlem i form av en kanin eller två Rynkar på näsan.

På min sida Skullebo omplaceringskaniner finns bilder och lite text om de kaniner jag har här för tillfället.

Många av dem är supertrevliga och tama! Bl a finns ett par (kastrerad hane 2 år + hona 5,5 månad) dvärgvädurslöwen med stor kanonfin innebur (om så önskas). Gosiga, rumsrena och genomtrevliga är de! Försäkringar i Agria finns att överta vilket innebär att den blir utan karens för nya ägaren. (De två längst till höger på bilden.)

Så har vi en dvärgvädurslöwen-hona som är född i våras. Supertam; går att släppa lös och kommer när man ropar! Brun zobel till färgen och mycket man plus kjol. Älskar att bli borstad! (Kanin nr 4 på bilden, pälsbollen!)

Och en till brun zobel-hona, denna wienertecknad. Öronen på svaj. Också född i våras. Inte med på bilden, men finns på hemsidan.

Svart-vit japantecknad dvärgvädurshane, 4 år gammal. Jättesocial och nyfiken i buren, så mycket mer vet jag inte om honom. (Första bilden.)

Viltgul löwenhane, 2 år gammal. Mer försiktig (som löwen/lejonhuvade är!). Märks knappt; äter lite, dricker lite och kissar och bajsar lite Flört. (Andra bilden.)

Kaninen på tredje bilden är såld, men jag har några egna avelsdjur som också söker nya hem p g a delvis ändrad inriktning på aveln. Så kaninbrist råder inte!

Jag har också tre svarta lurviga dvärgvädurslöwenungar, hanar, som snart inte kan gå ihop längre. Därför har jag sänkt priset på dem till bara 100:- styck. En ser ut att bli teddydvärgvädurslöwen!

Jag har även burar, både inomhus- och utomhusburar som jag kan sälja tillsammans med kaninerna.  

Finns i Rimforsa som ligger 3,5 mil söder om Linköping i Östergötland.

Rafflan
0

Vad kostar dom?

Hur stora är burarna du har till salu?