Inne eller ute. Vad är bäst?
Hej jag funderat lite på om jag ska låta min kanin få vara inne här i huset hela vintern istället för att vara ute i buren, som ej är isolerad.
Men jag är lite osäker.
Fördelar med att ha honom inne under vintern:
+ Jag kan då spendera mer tid med honom och han är inte ensam lika ofta. (han tycker det är väldigt tråkigt att vara ensam!)
+ Han blir ej lika uttråkad
+ Han får mer utrymme att röra sig på (han kommer då få vara i min systers rum, som nu är tomt då hon är i USA fram till sommaren, och han kan ju då få springa runt på golvet dygnet runt. Jag kan ju ha inhägnaden inne i rummet också så att han inte kommer åt sladdar och andra farliga grejer) Och det är ju bra att han får det utrymmet att röra sig på då jag är i skolan från tidigt på morgonen till sent på eftermiddagen, för nu så sitter han inne i buren de dagar som jag är i skolan. Kommer ju inte hem förrän vid 16-17-tiden varje dag =/
Angående nackdelen så har jag en fråga:
Om man har kaninen inne hela vintern, kan man då låta den få vara ute i snön några gånger? alltså att han bara är ute i någon timme på dagen, men inte hela vintern. jag vet ju att man inte kan ha kaninen ute hela vintern om han varit inne en del av vintern.
jag vill ju att han ska få vara ute i snön och leka =)
Om det inte är för kallt ute så kan du ha honom ute korta stunder. Jag tror det är om det är inte kallare än 10 graders skillnad från inomhus om du fattar. Jag tycker det låter bättre att ha honom inne om du ska ha som du skrev :)
okej =) vad bra. tack för svaret! då skall jag nog ha honom inne då =)