Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 952 ggr
Deco
0

Burbygget är klart!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tillslut har småttisarna fått flytta in i sina nya burar. Så här blev resultatet. Ni får ignorera att dörrarna är omålade och att målningen i buren är väldigt slarvigt gjord ;)

Övre buren till vänster har måtten 140cmx80cm

Övre buren till höger har måtten 100cmx80cm

Nedre buren har måtten 240cmx80cm

ladysurprise
0

Fin och rymlig ^^

[Niike]
0

Riktigt snyggt och stort!

Zvintos
0
MarHai
0

Kommer det inte bli väldigt stökigt nedanför burarna, eftersom du inte har någon kant?

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Deco
0

#4 just nu har de inte något spån i burarna (förutom i toaletterna) så nej. Och sen är det inte svårt att skruva upp plankor utanpå som kant :)

Deco
0

Man hade ju kunnat lägga ner betydligt mycket mer jobb på att måla och göra ordentligt snyggt men det är ju jobbigt och tar lång tid *fniss*

Dessutom hittade maximus på att han skulle börja hoppa ur den tillfälliga buren bestående av kompostgaller stående på högkant och det gjorde han med bravur. Han bara flög över en höjd på 90cm utan att ens nudda i det. Jag som hade bestämt att det inte kunde vara fysiskt möjligt för en frasse att hoppa så högt men visst tusan var det möjligt! Så det var turans tur att de kunde flytta in i kväll!

[kanin95]
0

fint Skrattande

Kawaiih
0

Åhhh, den där buren värkade va praktisk och bra ^^

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Deco
0

Det är den. Jag är jättenöjd. Jag kommer åt hur bra som helst! Jag behöver inte kräla på golvet för att hålla rent nedre buren och för de övre kliver jag bara upp på en stol så kommer jag åt ända längst in :) Ska skaffa en sån liten "trappstege" så småningom så det blir ännu smidigare… :)

[Wera]
0

Vrf har du ingen spån? Har de inget botten material :S

Iaf. var det stor ^^ Vrf målar du inte dörrarna för?

Chikuma
0

shit, hög den var men frän =D

Kawaiih
0

Vad målade du golvet/botten med? är det kallasfalt? men de har vell inte hunnit torka?

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Deco
0

#10 De har inte spån i hela buren nej, men i stora toaletter också har de halm på andra ställen i buren. Dörrarna målas inte för att jag inte vill…?!

#11 Ja den är hög, 2 meter, men det är för att jag har stora raser och därmed måste ha ganska högt i tak i burarna och samtidigt vill ha upp den ordentligt från golvet. Men det är som sagt inget problem :)

#12 Jo, det är kallasfallt. Det fick torka i 4 dygn innan de flyttade in :p

[Wera]
0

#13 okej =D Men det kan bli finare om du målar dörrarna :D hihi annars var den stor och luftig. Dock tyckte jag att den var lite slarvigt gjord (ta inte illa upp) =)

Deco
0

#14 Det är klart, men eftersom den som sagt står i vårt garage där bara vi (jag, min man och vår dotter) är ut så känns det inte så noga. Hade vi haft mer tid på oss och inte varit så trötta i och med att vi byggde och målade buren på en och samma dag så hade man ju lagt ner lite mer möda på den, men för oss är det funktionen som är viktig, hur den ser ut bryr jag min inte särskilt mkt om *s* Och jag tar inte illa upp, den ÄR ju slarvigt gjord. Eller rättare sagt slarvigt målad. Själva byggandet har vi inte slarvat med, men det är klart, den ser ju rätt simpel ut kanske i och med att den inte är så ombonad när den inte har några väggar. Men det har ju också med garaget att göra. Det finns lixom ingen anledning att sätta massa väggar, då blir det bara mörkt och instängt och jag vill ha det öppet och luftigt och dessutom ser jag dem genom att bara sticka ut huvet genom dörren *ler*