Bestämt mej,tror jag ;)
Idag var jag på en utställning med Hyndlas uppfödare.Hon gav mej lite tips? ifall jag ska börja föda upp kaniner vilket jag ska ;) Hon frågade då Vilken ras?,hon tyckte nån som går å ställa ut och jag har ju redan Hyndla,som är en lejonhuvad dvärgvädur :) Fast Hyndla är ju winertecknad..Men Hyndla går säkert att använda för att få fram vita blåögda med rätt hane,hon tyckte jag ska para med en vit blåögd dvv hane,jag känner en sóm har en sån som oxå var på utställningen :) Så mest troligt kmr min "första" kull komma nästa år!Om allt går som planerat..
Mamma blir Hyndla
Pappa blir Angel
Förväntade färger:Winertecknat som Hyndla då,Vit
Ögonfärger:Blå,Oddeye,Brun
Visade mamma bilden på Angel och hon sa då ja så fort jag frågat ;P Hon blev störtkär i honom,nu är det burar som behövs då jag ska spara en hona ur denna kull om det blir nån ;P Men har gått om tid på mej!
Måste bara skriva av mej,nu när alla syskon sover å man är barnvakt,eller typ datavakt xD
Hyndla på bilden ^^
Om ni vet nån som föder upp lejonhuvad dvv som är vita blåögda säg det,eller vita blåögda dvv :D Fast köper inga mer kaniner i år,måste fixa bättre burar först :)
jätte fina kaniner!
De som föder upp vit blåögda dvärgvädurar är många. =)
Jag själv gör bla det just nu (funderar på att byta ras/teckning).
De jag kommer på just nu är Laveldelgårdens kaniner, Bråkmakargatans kaniner (därifrån kommer min Pelle) och Snödrottningens dvärgvädurar.
Stigfinnarbergets kaningård har super fina =D Nalle kommer där ifrån, och hennes kanine rär jätte trevliga och mysiga! Endel hoppas hon med så lite hoppning kan de med :D Hon har nog ingen hemsida vad jag vet ^^
Vibys marsvin och kaningård har också vit, blåögd, Jätte fina avels djur! Tyska importer med.

Jag föder upp vit blåögda dvärgvädurar och kommer att ha leveransklara ungar till Lucia om du är intresserad av att köpa. :)
Tack då vet jag vars jag ska kolla :D