Hemelin tjej önskas köpa.
I oktober, november skulle jag villja köpa en hermelin tjej till Avel. hälst tan svart eller någon färg som går i hop med tan svart
#1 Vilken söt en:)
Ska du ha öronmärkning och stamtavla med? :)
#1 Veronica (min syster) föder också upp hermeln black and tan :D

Jag her en, dock inte renrasig, eller så.. Hon är svart wiener, men endast vitt på ena framtassen. Hon är 1 år och har haft 1 kull innan ( jag själv har inte haft någon på henne ),,. Dock vad jag vet klarade sig inga ungar. Men det är kanske inte så tokigt. När hon kom till mej med 4 andra kaniner var hon vanvårdad, så hon hade väll ingen ork mm till bebbar.
Hon har ett humör som tjejer brukar ha (?) och tränas till att bli startklar till lätt klass i Kaninhoppning.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
#1 jag bor i utanför växjö 2 mil mot halmstad. Har dom stam och är öronmärkta?
#3 a de vill jag ha glömde nog skriva de..
Tyvärr inga stamtavlor eller öronmärkning!
Är första gången som vi fött upp en kull… Lizzie har stam och är öronmärkt. Pappan (hermelin rex) fick vi låna av en som importerat honom från tyskland.
Har mest hållit på med hoppning… Lizzie är en mycket duktig hoppare. Vi kommer troligtvist inte ta fler kullar… har svårt att få sålt de som vi har nu!
Hur är de de funkar.. om man köper en hoan utan stam o utan öronmärkning kan man skriva stam och öronmärka henners ungar då om pappan har stam och är öronmärk?
Hittade detta på Sveriges kaninavelsföreningars Riksförbund!
http://svenskidrott.se/Organisation.asp?WCI=wiKlubbKassaNews&WCU=768417
Vet ej om det är detsamma som att man kan registrera ungarna?
Tar det lång tid att få uppfödarnummer och är det dyrt? Är medlem i KAF.
#9 har pappan stamtavla?
#11 har för mig att jag läst att de kåstar 100kr
Står så här på hemsidan om pappan:
Bazil
Id:
471 hö: S209
reg: -
Ras/Breed:
Hermelin Rex
Kön/Sex:
Hane/Male
Född/Born:
1/4 2007
Färg/Colour:
Tan, Svart/Black
Stamtavla/Pedigree
Tysk/German Import
Kan man då utgå från att han har stamtavla?
Lizzie har stamtavla och är öronmärkt!
på stam står de ju bara tysk inport.. kan du inte fråga hans ägare om han har de.. i så fal kan de va intresant
Ska maila och fråga…
På lördag ska vi till kaninhoppningen… första gången sen Lizzie blev mamma
och ungarna ska få följa med, för att få hjälp med att ta reda på säkert vilka som är honor/hanar.
För enlit länken du skika så stod de väll nåt om att antingen skulle mormor o mamma ha stam o öron märkning eller farfar o pappa för att man skulle få skriva stam på ungrna?
Ja om jag inte helt missförstått texten… så räckte det.
då är vi två som tror de o då måste de va rätt =)..
putt
putt

Hejsan! Jag har en trevilg hermelin tjej på 1 år till salu.
Hon är en renrasig viltgrå hermelin med poäng på 94.5. Hon har fått kull förut. Hör av dig på min e-mail: Kajsa_hall@hotmail.com