Honkanin söker dig.
Diva söker dig som kan ge henne en chans att bli kanin igen. Hon är blandras mellan Hermelin och Engelsk Scheck och är 7 månader gammal. Det följer inga tillbehör med henne och jag kräver inte betalt så länge hemmet är bra.
Problemet med denna tjej är att hon är bitig, sprattlig, livrädd för människor och nästan omöjlig att hålla på med. När hon är i burn är hon hur snäll som helst och man kan lugnt klappa henne men i famnen biter hon och sätter man väl ner henne på golvet får man inte tag på henne igen.
Hon kom till mig som vanvårdsoffer, när man tar sig ann henne bör man ha det i tankarna. Jag skulle ha henne kvar om det inte vore för min svåra allergi.
Kan du ge henne en chans så finns hon att hämta i Umeå snarast annars tvingas vi avliva henne.
putt

borde ju kunna gå att omplasera henne ''/
#2 Tycker jag också men jag har försökt i 1 månad nu och kan inte ha henne kvar mycket längre.
putt.
Någon intressant? Vi måste tyvärr avliva henne denna månad ifall ingen intressant dyker upp vilket gör mig mycket ont. Djurhem vill inte ta emot henne då dem enbart tar emot kaniner som varit i dåliga förhållanden och som inte är agressiva.

#4 gu va dålig stil att avliga henne :S ,
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
#5 Hon e ju allergisk :O
#5 Min allergi har blivit värre och kan inte ha henne kvar och jag har försökt hitta hem åt henne i 1 månad. Klarar inte av att ha henne kvar länge till då jag vaknar i astma attack varje morgon. Och eftersom hon är oerhört agressive är det inte många som kan tänka sig en sådan kanin.

#6 ja ? man avlivar ju inte ett djur bara för att man e alergisk. Man kan ju faktist ha hon ute tex .
i #4 skriver hon att bara djurhem tar imot kaniner som varigt i dåliga förhållande, vilket hon varigt.
20 årig djurgalen moder*

#7 jag tycker ändå inte det är snällt och avliva henne. det fins många so inte är vid internett och kollar hela tiden. Det fins mycket man an göra. Tex åka till en ridskola, de brukar ta imot kaniner. Eller någon form av bondgård.
20 årig djurgalen moder*
#8 Har pratat med djurhem om hennes situation men dem vill inte ta emot henne specielt inte eftersom hon inte går att hantera. Jag bor heller inte i sådant förhållande att jag kan ha henne ute och skulle jag ha henne ute så kommer hon få sitta i sin bur utan att jag kan ge henne mat eller umgås med henne och det är väll inte snällt för henne.
Men jag har inte sett någon annons på henne… det här är det första jag ser att du ska ha bort Diva.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#11 Ok. Annons har funnits både på blocket, eniro och affärer.
Detta är en kanin som lider pga sin rädsla för människor, en kanin som biter så fört hon blir rädd. Hon kan säkert bli kanin om man lägger ner års arbete på henne men vill ingen ta den chansen så måsta jag avliva henne istället för att låta henne lida resten av sitt liv.
Men herregud. Alla kan inte ha kaninen ute, om man bor i lägenhet o inte har balkong osv.
Visst är det väldigt tråkigt om hon behöver avlivas, men finns det ingen som kan ta henne finns det ju ingen annan utväg, då Chikuma är allergisk = kaninen måste bort, på ett eller annat sätt. Hon riskerar ju ffs sitt eget liv om hon har henne kvar. Jag har själv astma, o vet hur jävla illa en astma-attack kan vara.
Hur som helst, lycka till att hitta henne ett hem! :) Hon är väldigt söt iaf (;
Håller med taci.
Hoppas någon kan ta sig an kaninen!
Kanske har hittat ett hem åt henne nu. Min bästa kompis kanske kan ta henne som sällskap till sin gamla kanin hane på 4 år, han vill bara sterilisera henne först så hon inte är lika jäcktig. Får se om hon kan flytta till honom eller inte, han skulle disskutera det med sin kille.
Det skulle vara underbart om hon kom till honom då dem bor på landet och har kaninerna i uteburar med tillhörande hagar. Vilket paradis hon skulle leva i, då hon älskar att springa ute.
Får se vart det leder.
#15 Håller tummarna att hon får komma dit.
Hoppas hon får flytta dit!
Dem kunde inte ta henne =(. Så nu är jag på jakt efter ny intressant. Ska också höra med lite andra vänner som har kaniner ifall någon av dem kan ta henne, någon måste ju vilja ge denna gudomligt fina tös ett hem tycker jag.
Vad tråkigt.. :/
Putt!