Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 817 ggr
gickan87
0

Hur få en kanin tam

Köpte en hermelinblandning på cirka 4 månader på djuraffären där jag praktiserar. Hon är inte van vid att bli hanterad alls men är nyfiken och framåt.

Hur gör jag för att få henne trygg med mig?

Också vägrar hon äta grönsaker, är inte van vi det. Hur vänjer jag henne vid att äta grönsaker?

MVH Erika :)

ooankan
0

när jag gjorde min kanin tam så tog jag ut henne på gilvet ok pratade lungt med henne ok bara satt helt stilla sen började jag att sträcka ut handen ok prattade lungt sen kommer hon säkert litta på dig oftast är dom osäkra men bara va lungok bara ta inte upp henne jätte snabbt ok så allt ska gå skta det är beträ hon kommer fram till dig ok att inte du kommer fram till henne min kannin var jätte skygg ok så innan men jag bara satt stilla ok nu klättrar hon på mig ok litar på vad jag gör.

det med grönsaker det kan du ju erbjuda henne ofta annars vet jag inte har inte hört en kanin som inte gillar grönsaker

lycka tillTungan ute

se3s
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du måste blanda i lite sönderrivna grösaker i hennes mat ( i början måste du ha lite grönsaker sen fyller du på mer och mer =) . det e samma sak som att få dem äta något annat .

när jag fick min kanin var hon van vid att äta någon annan kanin mat , så jag blandade först i lite av den nya maten och mycket av den gammla så fyllde jag på med mera ny mat efter varje gång jag bytte =)

Testa du ;)Glad