Betende när de dör av ålder
När kaniner dör av ålder vilket betende har de kort innan de dör?
Min kanin är jätteknepig, går inte riktigt att beskriva men han är väldigt slö och ligger på de ställen han aldrig legat förut och om jag tar på hans bakben så gör han inget, och ingen brukar få ta på hans bakben. Han är heller inte så sugen på det han tycker är väldigt gott.. vet inte om min sambo gav honom mat innan han gick på jobbet..isf kan det vara därför han inte är sugen på nåt.. nu hoppas ja att det bara är jag som oroar mig i onödan..
Ska väl kanske säga att han nyss fyllt 7 år..

putt
the vanity, it becomes insanity
Min kanin Gubben blev döv i våras, och sedan har han varit slöare till och från. I fredags när det vad dags för frukost kom han inte fram och åt som vanligt, vilket oroade mig eftersom han verkligen var ett matvrak. Jag fick väcka liv i honom, sedan åt han med stor aptit. Natten till Lördag somnade Gubben in i en ålder av 9 år. Hans beteende var alltså att han vart slöare än vanligt, att han blev döv var ju fysiskt och inte ett beteende.
Hoppas din kanin bara är ovanligt trött idag! Han är för hoppningsvis inte på väg till de sälla jaktmarker ännu.
Kramar/carro

han hade tydligen enligt min sambo löst bajs tidigare idag, så kanske han bara är lös i magen, får ge han vatten och hö så kanske han blir bättre, annars får jag ringa till vet.

Hoppas att det bara är så att han är lite trött idag, alla har vi ju "dåliga dagar". Hoppas han är piggare imorgon, uppdatera oss gärna med hur det går! :)

Jo jag hoppas det. Skriver imorron om han är bättre.
Hur mår han nu?

Han är fortfarande lös i magen men han äter och dricker och kissar. När bajset är löst alltså lite degig då kan man bara vänta ut det och ge hö och vatten eller? Var ja tycks läst mig fram är att när bajset är rinnande ska man ringa vet på en gång men det är ju inte det så då kan det väl kanske inte vara så farligt?

Han har också råkat fått i sig kattmat, torrfoder men inte så mycket.. Det var tydligen i torsdags som han fick i sig det, läste på en sida att det inte är så bra och det kan bli tarmrubbningar..

Ringde just till vetrinären för att kolla och hon sa att det går säkert över om jag ger honom bara vatten hö och morotspuré så får väl hoppas det går över dårå

Håller tummarna för att det går över =)

Tack :)
Gillar den här sidan, andra som vet hur det är.