Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 654 ggr
[SamY]
0

bra och onödiga trådar...

Tycker det är svårt att vet vad som är bra och onödiga trådar! ibland har man gjort en tråd som har tagigt en halvtimme att fixa till, men de var tydligen inte alls poppulära, och får mest "kritik".. andra trådar som är minst lika onödiga har varit bra.

en del säger att det fins andra ifokussajter om det, men om man kollar igenom alla trådar på kanin iFokus fins det många många trådar som inte rör kanin iFokus, och passar mycket bra på någon annan ifokussida, som är jättepopulära!

och så tycker jag inte att man borde vara så hård angående OT stoppet på helgerna. Så fort det kommer ut en OT tråd, det spelar ingen roll om den är superbra, så blir den låst!

jag gjorde en tråd som jag grubblade över jättelänge (45 min) och vart jättenöjd med på en lördarg (visste inte att det var OT stopp på helgerna då) men den vart låst. Nästa dag (söndag) kom det ut en OT tråd som vart jättepopulär som inte vart låst osv… (men det kanske inte var någon som märkte att det var söndag då? :P )

och tillsisst.. VÅGA VARA LITE ROLIG OCKSÅ!! Jag tycker alla är så himla seriösa! våga ha kul! Nån som fattar vad jag menar!? Glad

Denna kommentar har tagits bort.
Taci
0

Alltså.. att säga att "en OT-tråd som är superbra ska få vara kvar, även fast det är OT-stopp" blir ju vääldigt lustigt. Vem ska avgöra vilken tråd som är "bra eller dålig"? Antingen så är det OT-stopp för allt, eller ingenting tycker jag. Har du sett OT-trådar på en söndag så har förmodligen medarbetarna missat det, eller något.

Om du gör en tråd som sedan blir låst kan du ju be att få den upplåst på måndagen, eller bara kopiera all text du skrev o skriva om den på måndagen, inte så svårt?:)

Clariiz
0

Kan hålla med dig till viss del, men å andra sidan är detta en kaninsida :)

OT-stoppet kom ju för att det var otroligt mycket ot-trådar hela tiden. Ungefär varannan tråd var ot. Sedan OT-stoppet blev det mycket bättre, och det kommer förmodligen inte försvinna heller!

Och vi har kul också! :) Ibland tycker jag det är lite väl seriöst också, då alla verkar bli sura och arga. Så det kan vara bra att använda smieys då och då kanske? ;)
Och ganska ofta (har dock blivit mer och mer sällan nu) får ett par människor på KIF lite flumm, och då blir det kul :) Då startas ofta en "flummtråd".
Finns ett par prat/flumm-trådar. Så känner du att du behöver skiva något på helgen, kanske du kan skapa en sån redan på fredagen?

Sedan kan du alltid be en Medarbetare låsa upp en tråd som blivit låst. Dvs efter helgen, och om den nu inte är låst pga att den var olämplig.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
0

Jag känner mig en aning efter..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

thexclub
0

Vi i crew försöker ta bort alla OT-trådar som skapas på helgen, men ibland kan vi säker missa. Dock så låser vi inte OT-trådar som gjorts tidigare och bara puttats upp.
Om du vill återpublicera en OT-tråd sen på vardagen (säg att du gjort den på lördag och jättegärna vill ha den på sidan på måndagen) så kan du mejla någon av oss Medarbetare eller Tina så kan vi låsa upp den =)

Anledningen är att det tidigare var jättemycket OT, nästan hela första sidan var bara OT. Nu är det lite mindre dock, men ibland blir det väldigt myckdet igen. Om det är ett superbra inlägg kan man ju försöka vänta till vardag med att publicera det :)

/medarbetare

the vanity, it becomes insanity

[Niike]
0

Det beror ju helt på vad det är för "ämne" det handlar om.
Vissa saker får man bättre svar på om man går till en annan ifokussajt, men vissa sajter är långt ifrån lika aktiva som KIF, och då är det klart man kan fråga här. Men skulle alla andra ämnen tas upp här också skulle det ju inte vara KANIN.ifokus längre.

Ang. OT stoppet - någon stans måste ju gränsen gå, eller hur? Man kan ju inte vara orättvis och låta några OT trådar vara kvar, medans man tar bort några andra. Det finns ju även delade åsikter om vad som är "superbra", några kanske tycker det ämnet är superroligt och vissa inte. OT stoppet är till för att minska OT, eftersom detta är en sajt om kaniner.

Vi tar bort alla OT trådar (kan komma undantag) som publiceras på helger eftersom vi bestämt detta. Men det är ju inte alltid vi är inne här och kan ta bort alla OT trådar som dyker upp på helgerna.

Det handlar inte om att vara rolig eller ej. Skulle man vara totalt oseriös skulle den här sajten spåra ur totalt! Någon ordning måste det ju vara ;-) Men självklart ska man ha roligt!

Cagi
0

Det som jag tycker är trist på detta forum är om jag, trista okända jag, frågar om jag vågar ge mina kaniner ängshö som luktar tobak (har fortfarande inte vågat ge kaninerna detta hö) får 4 svar medans någon 13-årig intrigmakerska frågar något egentligen totalt absurt får 92 svar för att hon inte är en trist okänd person med hjärta för kaninerna.

Taci
0

#9, det hade väl ingenting med trådens ämne o göra, eller..?

[Niike]
0

#9 Alla kanske inte vet svaret på din fråga? Många låter ju bli att svara på det dom är osäkra på, och svarar istället på det dom kan. Det handlar inte om ifall man är trist och okänd eller inte, iaf inte för mig. Jag svarar på det jag kan, vare sig vem som frågar.

thexclub
0

#9: jag förstår inte hur du menar.. ?
Anledningen till att en del trådar får mer svar är ju att fler kanske vet mer om just det ämnet eller är mer intresserade av det, jag tror inte det handlar om populäritet. Jag talar nog för fler än mig själv när jag säger att jag inte svarar i trådar där jag inte vet svaret då det egentligen bara skulle vara onödigt.

Cagi
0

Det var bara ett inlägg gällande bra eller onödiga trådar. Ni som precis har svarat vet jag att ni brukar svara så gott ni kan. Det var inte det jag menade som bra eller onödiga inlägg. En personlig åsikt bara och jag tycker att det är synd. Absolut merparten här inne är helt reko….

kastanjen
0

#9 Jag förstår exact hur du menar. Om en person ställer en fråga får hon typ 3 svar. Ställer sen en annan person samma fråga får hon 90 svar… Allt här inne handlar om vem som skriver och det är trist.

Emelie-E
0

#9 jag kan också hålla med om det.. Och det har även hänt mig. Att jag inte har fått något svar alls..
Och detta gör ju, att jag inte är här inne.. Inte så kul att skriva trådar och man ber om hjäl och sen inte få några svar..

Taci
0

#14,15, jag tror som de andra (utgår även från mig själv här) att det beror inte på vem som skriver tråden. Vad det handlar om är ifall man faktiskt kan svara på frågorna som trådskaparen ställer. Har jag ingen aning om svaret på frågan så är det ju onödigt att skriva "jag vet inte". Har jag ingen speciell åsikt om ämnet det skrivs om så skriver jag heller ingenting. Men är jag däremot insatt eller väldigt intresserad av det så kan det hända att jag skriver 10 inlägg i tråden, eftersom det berör mig så mkt.

kastanjen
0

#16 det behöver inte alltid bara vara frågor. Om en person lägger ut bilder på sina kaniner får hon typ tre komentarer om att kaninen är söt, gör sen en annan person det får hon typ 100 komentarer… är det då för att hennes kaniner är sötare?

Nu säger jag inte att det är du som gör så men det är så här inne helt enkelt. Är inte mycket att diskutera, det är bara att inse fakta. Vissa personer för massor av uppmärksamhet vad de än skriver och vissa ska vara glada om någon läst vad de skrivit.

thexclub
0

#17: har jag också märkt av tyvärr.. Att vissa får några få komentarer medans andra får typ 40 komentarer.

Det är tråkigt, men finns inte så mycket att göra åt.. Folk som är populärare och har fler vänner får ju mer komentarer från dem de känner, än folk som inte känner någon alls här på sidan.

[Stampelina]
0

#17 - Håller verkligen med dig!

Jag hör nog till den kategorin som inte får särskilt många svar och jag vet inte rikigt vad det beror på. Kanske är det för att de flesta är mycket yngre än mig här inne eller så är det för att de andra helt enkelt känner varandra mycket bättre. Eller så är det så att jag inte är här 24/7 och lär känna folk.

Vet faktiskt inte, men jag blir verkligen inte ledsen för det, eftersom jag brukar bli nöjd med de svaren jag får. 

Men jag förstår verkligen de tjejerna och killarna som tar åt sig och undrar varför inte lika många skriver att deras bilder på deras kaniner är söta osv.

Tyvärr är det svårt att göra något åt det, går ju inte att tvinga folk till att skriva i alla trådar, och tänk vad långa alla trådar skulle bli då också… Flört

Till alla Er som inte får så mycket svar, bli inte ledsna, tänk på att det helt enkelt kanske är så att folk inte vet vad de ska svara.

Glad

JBFFJ
0

Tänkte skriva en tråd om just det här igår men vågade inte så nu får jag våga lite mera! Skrattande Måste bara komma med ett exempel på vad som hände för några veckor sedan en kompis till mig skrev en ot tråd på söndagen och den vart låst efter ngn timme sen några timmar efter kommer en OT tråd om te! Då tänkte jag först innan jag hade kikat på den synd för alla som älskar te här på kif för att det var en söndag och en ottråd att dom var tvungen att låsa den men inte i tusan var den låst! Utan det var bara massa Medarbetare som så sa typ åhh te är gott blablabla (kom inte ihåg vad dom sa så jag hittade på det där) Men den tråden vart alldrig låst fast den var på en söndag! Jag trodde därför att det var fler som uppskattade den tråden (alltså medarbetarna) Än min kompis tråd…. Jag hoppas du fatta nåt….

Salladshataren
0

Ser jag någon OT-tråd som har startas på helgen brukar jag skriva OT-stopp i tråden. Och sen blir den låst, och det gör jag i alla OT-trådar som startas på helgerna. Som en liten vink till medarbetarna eller sajtvärden ^^

Kan vara svårt för medarbetarna och sajtvärden att låsa alla OT-trådar som skapas under helgen även om det är stopp.

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

[Niike]
0

#20 Jag vet precis vad du menar, men om du kollar på datumet då tråden publicerades.. Det var på en torsdag om jag inte minns fel! OT trådar får man gärna PUTTA UPP på helgerna, men inte STARTA NYA. Det är skillnad. Te-tråden blev upp-puttad, inte skapad på söndagen.

[SamY]
0

En gång vart jag riktigt arg! någon gjorde en tråd, där en person puttade fasst tråden var högst upp i listan. den personen ville ju va snäll och visa att den uppskattade tråden, men efter det var det jättemånga som skrev "gud vad onödigt att putta!! den är ju redan högst upp!!". jag mins inte men jag tror att trådskaparen också skrev "inga onödiga komentarer" till det inlägget!

endel skriver inte putt utan puttar på något annat sätt, typ försöker få upp humöret i tråden och lajar lite. Jag har reagerat på att endel har ansett det som oseriöst… jag vet inte, dom kanske tror att dom försöker "trolla" lite… jag kan tycka det är lite roligt ibland när trollen slår till :D

thexclub
0

#23: självklart ska det vara kul och så, allt ska ju inte vara superseriöst =) Jag brukar ofta skämta i trådar med folk jag känner eller vet uppskattar det. En del vill ju inte ha flummigt eller så i sina trådar så man kan ju försöka hålla koll på vilka som tycker det är okej eller inte :)

kastanjen
0

#23 ja visst är det kul när folk hjälper till att putta… inte kul att göra ett inlägg och inte få ett enda svar…

Emelie-E
0

Precis, jag har gjort en tråd, och jag har inte fått ett enda svar.. Känns inte speciellt lockande att skriva mer alls efter det.. Men eftersom detta är en kanin sida, och jag vill att mina kaniner ska ha det så bra som möjligt, måste jag ju fråga.. Men det gör faktiskt ont när man inte får några svar..

Tina-A
0

Vi har som mål att spräcka alla nollor, alltid. Det ska aldrig någonsin finnas ett inlägg med 0 svar och jag tror faktiskt att vi är ganska bra på det…? Jag ser nog nästintill aldrig en tråd med 0 svar och om en tråd har väldigt få svar så försöker jag alltid svara, även om jag inte kan :) Det borde alla göra, och det finns många som försöker med det!

Jag tror inte det handlar om Vem som startar tråden utan jag tror det snarare är frågan, eller hur frågan ställs som antingen gör frågan svår att förstå/svår att svara på eller om frågan istället är lätt att svara på.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]