Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 2172 ggr
Jojsan
1

Kastrerad hane säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom jag börjar gymnasiet till höst och ska bo på internat där man får ha högst 2 djur så måste jag sälja 2 av mina kaniner… :( En annan anledning till att jag säljer Totte är att vi helt enkelt inte passar ihop och köpet av honom var egentligen ett impulsköp, tyvärr.. :/

I alla fall, Totte, eller Tottelini som är hans fullständiga namn är en svart kastrerad hane som är en blandning av lejonhuvad och rex (50% lejonhuvad och 50% rex). Han är större än en dvärgvädur men han är inte gigantisk… Skulle gissa att han är ungefär lika stor som en rex men då har jag aldrig sett en rex i verkligheten. Han älskar banan och att skutta ute. Han är en glädjeskuttare och glädjeskuttar den mesta tiden när han är ute. Har hoppat lite med honom och det har gått bra, har inte prövat hoppa med honom efter han blev kastrerad men innan kunde han hoppa 20cm tror jag. Har alltså inte hoppat så mycket med honom.

Pris vet jag inte ännu, jag vill kolla om det finns någon som är intresserade först, det är viktigt att han får ett bra hem. Han finns i Norrbotten, Luleå. Om det är något ni undrar över eller är intresserade skriv här eller skicka ett PM.

Hjälp gärna till att putta upp tråden om den är långt bak :) 

Issis
0

Putt!

Utsiktens
0

Lycka till med att hitta ett nytt hem åt honom!

Jojsan
0

#2 Tack!

Jojsan
0

putt

Kim-Lejon-Pelle
0

Jättesöt! putt

emms
0

putt. lycka till :)<3

Emma

FijaahM
0

Putt :)

Mvh Fijah! 
Fridamanheij.blogg.se

Jojsan
0

putt

Jojsan
0

putt

[Quellii]
0

Putt :) <3 Lilla tottisen, han förtjänar ett minst lika bra hem som han haft :))

galaxens
0

jätte fin :)

Jojsan
0

#10 Tycker också han ska få ett jättefint hem…

Putt

Jojsan
0

puutt

Starfall
0

Lycka till, hoppas ni hittar det perfekta hemmet för sötisen:)

Jojsan
0

#14 Tack :)

Jojsan
0

Puttar…

Rafflan
0

Åh, han e ju såå grymt söt ^^,

putt putt för sötizen ;D

Jojsan
0

#17 :)

puttar

Jojsan
0

Fortfarande till salu, måste få sålt honom inom 2 veckor :/

[Caaassie]
0

Har du satt ut annons på blocket och andra hemsidor också? :) Om inte så tror jag du får honom lättare såld i så fall.

Jojsan
0

#20 Jo, har ute annons på blocket också. 3 har nappat men 2 av dem ändrade sig och den tredje är osäker.. :/

[Caaassie]
0

#21: Okej.. vad trist :/ Men jag håller tummarna för att du hittar ett fint hem åt honom! :)

Jojsan
0

#22 Jo.. Tack :)

Jojsan
0

Är det verkligen ingen som vill ha honom? Jag måste verkligen få honom såld/på foder inann skolan börjar, mina föräldrar kan inte ta hand om honom säger dem… Mamma säger att jag måste avliva honom om jag inte får honom såld.. :'(

Jojsan
0

puttar.. :/

Jojsan
0

Putt

Jojsan
0

Känns som att jag bara puttar hela tiden men jag måste verkligen få sålt honom eller få honom på foder.. Ingen som känner någon som kan ta honom?

[Gretchi]
0

Vilken fin kanin,hade gärna tagit honom men mamma säger att 2 kaniner räcker!Han finns ju nära också…

Hur är han annars då,gillar han å kela å sånt?

Jojsan
0

#28 Han är inte så mycket för att kela, han föredrar att skutta ute. Men om man är i hagen med honom skuttar han efter en, och gör även massa glädjeskutt hela tiden ^^

Har fler bilder som jag fotat idag :)

Jojsan
0

.

Jojsan
0

Sista :)

Jojsan
0

Han fäller just nu så han ser lite rolig ut :)

Taci
0

#31, någon fäller ser jag ;)

Söt han är :))

[Gretchi]
0

Väldrans fin kanin,om man vill ha honom på foder vad är det för krav då?

Jojsan
0

#34 PM:ar dig :)

[Gretchi]
0

Okej :)

Jojsan
0

Här är buren.

Innermåtten:

Övre facket:
Bredd: 105cm
Djup: 63cm
Höjd: 54-66cm (taket lutar)

Nedre facket:
Bredd: 102cm
Djup: 58cm
Höjd: 62cm

Jojsan
0

Dörrarna öppna. Det finns en tredje dörr också, som inte är öppen på bilden (I övre facket).

[Gretchi]
0

Vad fin :)

Jojsan
0

#39 :)

Jojsan
0

Putt

Jojsan
0

Puutt

TotteNumber1
0

Puttar för sötisen!

malinroth
0

Det finns ingen som kan tänka sig att ta honom tills han hittar ett permanent hem kanske? Trist att avliva honom om han är pigg och trevlig… :/

TotteNumber1
0

Men istället för att avliva han om du inte hittar nån köpare kan du inte ge han till nån djuraffär då?

Jojsan
0

#44 Det har jag också funderat på, men det verkar inte som om någon kan… Någon borde ju kunna och vilja hjälpa..?

#45 Jag tror inte djuraffärer tar emot vuxna kaniner…

Jojsan
0

Putt åt lilla Totte…

Emelie-E
0

Jag är på "rädda kaniner" humör, men tyvärr bor du på tok för långt bort :/

Han är verkligen jättefin!

Jojsan
0

#48 Jo, det var väldigt långt bort… :/

[Quellii]
0

Puttar

Jojsan
0

Putt

Tindrar
0

Putt åt gullungen!

Jojsan
0

Putt! Jag flyttar imorn, mamma har gått med på att ta hand om honom i kanske 1-2-3 veckor eller något… Snälla, finns det ingen som kan ta min sötnos?? :'(

ciss
0

#48 Transport går ALLTID att fixa, bara man vill! Jag åkte 80 mil för att hämta hem ett gäng kaniner, två till mig, tre till en uppfödare och en till en kompis :) Det finns folk som ställer upp och kan passa på att hämta en kanin eller två om de ändå ska köra. Eller så går det ju hästtransporter genom hela Sverige!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Jojsan
0

Puttar upp idag igen… Någon som kanske kan ta honom tills han får ett permanent hem?

Emelie-E
0

#54 jo visst, allt går att fixa bara man vill.. Jag hade lätt kunnat åka upp och hämtat kaninen om jag hade haft körkort.. Men nu har jag inte det.
Dessutom så har jag precis tagit hem två stycken kaniner som inte har varit så bra skötta, så jag har fullt upp med dem..
Skulle inte ha tid för en till :/

Jojsan
0

Putt

Jojsan
0

Putt

Jojsan
0

Puttar åt sötnosen igen… Vill ingen ha en kastrerad hane som sällskap till en hona t.ex.?

[Gretchi]
0

Putt

FijaahM
0

Putt

Mvh Fijah! 
Fridamanheij.blogg.se

Jojsan
0

Tack för att ni hjälper att putta! :)

[Gretchi]
0

putt

Jojsan
0

Putt

Jojsan
0

Putt… Det är verkligen akut… Ingen? :(

Jojsan
0

Transporthjälp kan ev. ordnas till Stockholm..

Veero
0

Vad händer om du inte får såld på han?

Jojsan
0

#67 Jag vet inte.. Kanske måste avliva honom :'(

[Gretchi]
0

putt

Michiis
0

Putt (:

// Michis

Jusse-
0

Putt :)

Jojsan
0

Putt, Tack för puttarna! Bra att många puttar då jag inte kan vara inne så ofta… :)

Jojsan
0

Putt

[Gretchi]
0

Putt

Jojsan
0

Nu har han just åkt iväg till sitt nya hem.. Saknar honom, men jag tror han kommer få det bra där.

Tappsveden
0

Härligt att det löste sig för lill grabben!

qkaniner
0

Vad kul att han fick ett nytt hem:D:D Bra att allt löste sig:D:D

Jojsan
0

#76, #77 Det tycker jag med :)