Fråga om burmått
Hejsan.
Jag har funderat på en sak, om man bygger en kaninbur med två våningar, alltså med ramp mellan.
Gör det då något att längden bara är 85 cm?
Alltså buren jag funderat på att bygga kommer bli av en byrå-ram. Den blir isf 2x 85*80*80.
Lite svårt att förklara men jag tänkte om den längden spelar någon roll när det är två våningar för 1 kanin?
det beror ju på vad det är för kanin ^^ vad för ras.

hon är korsning, hermelin/fuchs ^^ väldigt liten alltså.
För dvärgkaniner ska kortaste sidan vara 50cm och den totalt arean 0,5 kvadratmeter, alltså kan buren vara t ex 0,7 x 0,8m :)
det är många som säger att lagen är på 100x50x50 , men det kan lika väl vara 60x90x50 ^^
85x80x80 blir nog super :)

#3 okej, jag hade för mig att minsta tillåtna längd var 100cm ^^
Som sagt, kortaste sidan ska vara 50cm för dvärgkaniner.
Det är säkert lagligt men jag skulle inte vilja ha en kanin på så kort yta. Även om ytan totalt blir ganska stor så är den ju avdelar och det blir svårt att skutta ordentligt.
Ja får de skutta fritt större delen av dagen är det naturligtvis en helt annan femma *ler* :)

Är hon korsning mellan hermelin och RASEN fuchs? Eller är det en hermelin fuchs?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#10 har ingen stam, hon är inte renrasig herm.fuchs iaf, så jag på tror att hon är antingen korsn. mellan herm.fuchs eller också herm och fuchs :P Hon har nämligen inte så mkt fuchs-päls. Hon har tät och silkig päls men dock inte så lång :)