uppsöka vetrinär
Ska man alltså uppsöka veterinär även om kaninen bara har diarré ibland. Kan det inte vara att den reagerar på ngt den ätit?

Och du är säker på att det är diarré? Ovanligt hos kaniner…Det är inte blindtarmsavföring? Om det är diarré skulle jag uppsöka vet för det är farligt för kaniner att ha det…

Det är ju inte rinnande med det är ibland inte pluttar ser mer ut som en lerklump.

Min ena kanin hadde litte lös bajs. Men det är endast för vårt foder va slut ch va tuvnden o fixa ett annat som de aldirg haft innan. Men det gick över efter någon dag,
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

Blindtarmsavföring ser ut som en lerklump…helt normalt…
Hur länge har du haft kaninen? Du borde ha sett det förrut eftersom det är vanligt.

7 månader…är blindtarsavföring det som ser druvformat ut? Det får hon ibland. Men det andra är mer som en lerklump….Finns det tre olika sorters kaninbajs…

de har ju sk nattavföring som de äter upp.. men det äter de ju som sagt oftast upp… det brukar iaf vara något lösare och "klumpigare".
Min Nala bajsade/bajsar sånt bajs och jag trodde först att det berodde på foderbyte, men det var helt enkelt detta bajs som de ska äta upp. Hon slarvade nog med uppätandet, men nu har hon blivit bättre och "städar upp" ordentligt efter sig *ler* I morse tex. när jag kikade ut låg det ganska många "druvklasar" i hagen hon var i. När jag kom hem ett antal timmar senare fanns inte en enda kvar :)
Det är säkert samma sak med din lilla/lille.

Ja då är det alltså inte diarré….skönt!