Bo på balkongen
Hej!
Jo jag undrar ifall jag kan låta min kanin bo på min balkong om jag inreder till honom där. ?
Det är så att jag har mina kaniner hos min kompis men en av dom säljs vilken dag som hällst. då vill jag ta hem min gosse =) så jag kan ge så mkt tid som möjligt till honom. de känns som han bara glider mer och mer isär.. inge kul =/
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Menar du i bur eller bo på golvet?
#1 på golvet
kolla bild. försökte få med hla men de e inte enkelt ^^

ja det är klart det går:) om han inte är en liten rackare som bara hoppar över eller smiter helatiden;)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#3 nej då de e han inte. men han ska få sin bajslåda där och sen ska jag fixa ett parasoll och sen ställa dit hans hus :)
det kommer bli jätte trevlig :P
Det går jättbra!
Fast Du vet att han måste ha ordentligt med halm så att han kan hålla sig varm och så behöver han ett ordentligt vindskydd så han inte blir blöt och kall när vårt nordiska väder visar den sidan till?
Du kanske kan bygga upp en sorts etage så han slipper vara på den kalla betongen hela tiden…
Ja ja, det där ordnar Du säkert till jättebra. Lycka till!
Å förlåt, missade visst bilden på balkongen. Det var visst inte betong. Sorry!
#7 japp ska dit med hans hus, med filt i bodden den dit med hö. (har inte halm) så sk ajag fixa på räcket kanske så de inte blåser så mkt.
#8 hehe men han måste ju enda ha de fast de inte är betong ;)
Ok. Men du vet väl att hö inte alls är värmande? Funkar bara som mat.
#10 - Det har Du helt rätt i!
#11 ja men dom bäddar med de. jag har ju isolerat hus :)
Kanske det, men hur som helst så är det inte alls värmande, gör du så så kommer din kanin frysa i vinter.
#14 då vet jag :) tack för att du berättade det :)
Det var så lite så. Det är ju därför detta forum finns, för att man ska kunna ställa frågor och få svar samt att bolla ideér.
Som sagt var, Lycka till!
Om det var mina kaniner som skulle bo där skulle dem klättra på gallret och ramla ner.. De älskar att klättra på gallar x) (a) Men Zlatan (hette han så?) kanske inte har samma hobby som de? ;)
Tror faktiskt det kommer bli jättebra! Men hus och halm som sagt!
#17 han va sån förr, men har slutat med de efter han fick komma ut och springa fritt =)
Zlatan ja =) hehe ja precis, ska fixa halm :)
Men kommer det inte regna i balkongen? elr kommer han få typ "tak" på något sätt ;) ?
#20 han komme rju ha sitt hus så ska jag ha parasoll så har jag ett bord också..

Tänk på att inte ha stolen och bordet så där. Då kan han hoppa först upp på stolen sen upp på bordet och över kanten. Sen så gärna nå typ av bär nät över så inga fåglar kan ta honnom :)
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
#22 jag kanske inte kommer precis har som du har sagt nu. men jag har mina egna planer..
Finns en tråd med balkongkaniner, som du kanske sett?
Det kommer dra väldigt mycket på din balkong eftersom det bara är när därute.
Det allra bästa tycker jag vore om Du helt enkelt hade han i en ordentlig utebur på balkongen. Då slipper Du oroa dig för om han rymmer eller om det blåser hårt eller regnar.
Om Du tycker det blir dyrt att köpa så finns det billiga men fina burar på tex Jula eller Hornbach. Eller så kan Du bygga själv eller köpa en begangnad.
Men jag antar att hela din ide byggde på att Du ville att han skulle få mycket yta att vara på, men då kanske ett alternativ vore att skaffa en tvåvåningsbur till han…
Bara lite av mina ideér.
Ska han bo en balkong med nät på som din så måste du ju ha en vind- och väderskyddad bur till honom. Alla utekaniner måste ju ha det för att må bra.
#26 - Instämmer.
Visst funkar det att ha en kanin boende "rakt på" en balkong, men din är ju bara i nät, han har ju inget vindskydd alls då. Jag tycker inte det räcker med ett hus att krypa in i. Jag tycker du ska täcka åtminstone en del av balkongens sidor med nånting så att det blir lite mer skyddat. Sen vet man aldrig om han får för sig att försöka hoppa över så något skydd tycker jag du borde ha mot det, det kan ju vara ett nät som tak eller nånting sånt. Samt nånting annat, som hindrar tex regn från att dimla rakt ner över honom. Typ att där huset står är det också helt skyddat mot regn.
Är han rumsren? Annars kommer balkongens golv bli förstört rejält fort och det kanske inte är så uppskattat av föräldrar och eventuell hyresvärd?
#24 japp har sätt den =)
#25 men de e inte min tanke de :P han rymmer inte kan jag lova han e fö rlat. jag känne rmin kanin ;) och vindskydd har han fått redan , men sk adit med ett hus till.
#26 ja men det är som en bur med större yta på med bodel (huset alltså) så få rhan en till grej som vi har byggt med stora stenar (kan ta kort imorn när de e ljust)
#8 ska fixa ett parasoll, och så finns de sådanan balkongskydd som man kan köpa :) så har jag ett bort han får skydd ifrån också. och därunder har vi fixat med stenarna som jag nämde. (ska ta kort så ni får se hur jag menar)
Japp han är helt rumsren, han har bott på mitt rum förr. så han kan gå på låda helt =)
detta är ett litet skydd för honom. men de är bara ena som han får, han ska ju ha sitt hus med.

det tror jag nog att du kan göra, men.. det får inte vara så att han kan hoppa över balkongsräket. Och det måste ju vara säkert för honom där ute.
Min kompis som hade kanin förut, hade den på balkongen. Fast hon hade den i en innebur.
jag skulle ha vikt upp/tagit bort benen på bordet och lagt bara plattan på "stenarna" :)
Emma
#32 japp spånar fram och tillbaka på något sånt, mne inte hittat på något än. men de kommer säkert.
#33 ja men då måste jag fixa 3 stenar till för annars blir bordet för lågt för mej ^^ men de va smart =)
idag så flyttade han dit. nu fattas de bara parasoll :)
Jag skulle aldrig våga ha en kanin där, det känns alldeles för oskyddat, både för vind, o fåglar osv. Sedan Kan han ju hoppa ut, även om han inte är så hoppig, så kan han ändå få ett ryck o göra det.. :P
Men lycka till, hoppas du hittar en bra lösning så det blir säkert o bra :)
#35 Håller med Taci