vad räknas som kanin vana?
jag är sugen på en bälgisk jätte o har läst lite om dom och att man ska ha kanin vana de kan man ju först efter som att de är ju inte deräkt någon liten kanin.. vad ser ni som aknin vanan? ur länge bör man haft kanin o hur mycke erfarenheter bör man ha för att kuna ha en sån sötnos?
Jag tycker inte att "kaninvana" måste ha med hur länge man haft kanin eller hur gammal är att göra. Man ska ha en bra känsla för djuret och dessutom ha läst på ordentligt så man vet vad kaninen behöver för att må bra.
Jag håller med #1. Du kan ju ha jättemycket kunskaper om kaniner efter bara en kort tid med djuret samtidigt som du kan ha haft kanin i flera år och inte alls ha särskilt mycket kunskap och erfarenhet. Det beror ju helt och hållet på vilken typ av kaninägare just du är..
Jag tyckte Tejoos uttryckte det hela himla bra :)
Det finns människor som haft djur i 10 år, men ändå inte lärt sig hur man tar hand om dom på ett bra sätt, samtidigt som det finns de som kanske inte kan skaffa sig husdjur, men som har väldigt bra hand med djur, o är villiga att läsa på, fråga mer erfarna osv, för att ge djuret ett bra liv.
Det där blev en väldigt långt mening ;PP