Biten på nosen... lite hjälp ;)
Nalle blev biten igår på nosen, märkte inte det förän imorse när jag tog ut han (troligen blivit biten av Calle, för de var bredvid varandra i gården igår, elr så var det Cindy för han har varit bredvid hon med).
Iaf. så har det blivit en sår skorpa där, jag tvättade rent det med jodopax, och ett annat medel (som bubblar upp när det är bakerier, och ja det bubblade iaf. upp) och så la jag på en kräm. Har inte bild på nosen nu. Men han påvärkas iaf. inte av det elr liknande, men kommer det påvärka hans utställnings resultat t.ex.? elr kommer han bli nollad p.g.a det? Det är hyfsat stort.
Undrar också, jag har färdig utspädd jodopax, går det endå att använda? Elr måste jag späda ut det precis innan jag ska använda det?
Putt! Inga som vet, om såret kommer påvärka hans utställnings resultat? Om han t.ex. får ett err där? Han har fortfarande kvar skorpan.
putt
PUTT! Ingen som vet? ;O
Ingen aning!
Men det går nog bort med tiden.
#4 Men det kan ju bli ett ärr, menar bara då om det kommer påvärka utställnings resultaten OM det blir ett ärr där, ska ställa ut han 13 september… tänkt om sår skorpan är kvar tills dess? ;)
Ja, tänk. Man kan väl inte göra så mycket…
#6 ja men om det blir ett ärr så gör det inte mkt för mig vill bara veta om det kommer påvärka utställnings resultaten elr om han blir nollad kanske?
Du har inte möjlighet att ta en bild på hur det ser ut? Kan ju vara lättare att uppskatta då… Sen tror jag att det är lite olika från domare till domare hur stora hack och sånt som de tycker är ok.
#8 Går ut och fotar nu då :)

Jag har för mig att jodopax bara kan stå någon dag utblandad om man ska använda det igen, gärna kallt. Inte säker dock!

Det där ser ju att läka finfint! Låt det vara, pälsen växer ju över om ett par dagar och då syns det nog inget alls längre.
#12 OKej ;) då vet jag.. för då får jag väl slänga det färdig utspädda ^^
#13 Okej tack för svaret :D :D:D