Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 746 ggr
ladysurprise
0

Vad tycker ni borde förbätras?

jag ska ha ett projäktarbete i skolan o då ska jag göra en kanin bur.. Min lärare sa åt mig att gå mem o rundera på om de är nåt som behövs förnyas eller förändras i dagens kanin burar.. Har ni några tips? för här står de still?

[Niike]
0

Jag tycker minimåtten borde vara större!!
Just nu är det minsta (för dvärgkaniner) 0.5 kvm, (=100x50x50 cm), vilket jag tycker är alldeles för litet!

ladysurprise
0

#1 de kan jag hålla med dig om.. Min kanin har just nu de men tycker så synd om han.. kan ju inte hoppa runt nått alls =(

Tina-A
0

Hmmm.. Det skulle ju vara om du kom på någon helt ny design, det är väl lite det som är meningen? Meningen är väl kanske inte att du tycker att alla burar ska se ut så kanske.

Det är alltså en utebur du gör?
Vad sägs om en utdragbar botten? Typ en botten i botten som man kan dra ut. Alltså som ett =, en dubbel botten, så kan man dra bort den översta och lägga in igen. Så det blir lättare att byta.

Någon vägg som man kan ta bort eller några extra luckor för att lättare komma in i buren.

Inbyggd sitthylla? Flyttbart hus?

Högre i tak, större mått och kanske någon snygg design på buren, kanske inte bara vanligt fyrkantig.

Hur gör man för att det ska bli så mycket plats inuti som möjlig med minsta tänkbara material? Är det mest plats i  O, [], (), D eller vilka fler former kan man tänka sig? Vad är smidigast, vad är snyggast och hur får kaninen mest utrymme?

Blir det mer plats för kaninen om man lägger på 50 cm i taket och gör som en extra våning i halva buren? Som en väldigt stor sitthylla med lite saker på kanske.

Spånar lite bara..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ladysurprise
0

#3 de var många bra förslag.. :D

ladysurprise
0

#3 aa en året runt bur..