Kanin iFokus

Kanin

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 1110 ggr
Emelie-E
0

Vill ha kanin:P

Jag har blivit helt tokig.. Sitter verkligen och skakar i hela kroppen av längtan efter en liten kanin.
Var på nordens ark idag och såg kaniner och kaninungar, blev helt salig. VILL HA!..
Vill så gärna ha ett litet djur att ta hand om igen. Men kommer aldrig att få (bor hemma fortfarande) Har dessutom precis sålt mina marsvin i brist på tid och plats.. Så måste verkligen hålla fingrarna i styr.. men det är ju så himla svårt när man ser alla underbart söta kaniner här inne:D

Det är verkligen lockande att bara åka och hämta en liten unge någonstans och ta hem den, så får föräldrarna säga precis vad dem vill:P Men det går ju inte riktigt heller:P

Ja, vet inte riktigt vad jag ville med det här:P Kanske att ni kan hjälpa mig att ändra mig eller något^^,

Taci
0

Vet hur lockad man kan bli ibland, men då får man bara va bestämd o inte låta sig lockas:)

Du skriver ju att du inte hade tid o plats med dina marsvin, så då är det ju ändå ingen idé att skaffa kanin :)

Emelie-E
0

Plats till en kanin hade inte varit några problem, skulle ha haft den utomhus i så fall. Sen har jag en syster som jag tror gärna hade hjälpt mig med en kanin. Hon vill också ha en.
Så egentligen är där inga problem.
Känns mest bara dumt när man precis sålt sina marsvin:P

Men måste försöka få mig själv på andra tankar. SKA inte skaffa något mer djur förrän jag flyttat.. måste bara få in det i min skalle:P

[Niike]
0

Det kan vara riktigt svårt att komma på andra tankar ;) Jag vill väldigt gärna ha en frasse till, och en holländare, och en BJ, och en till teddyvädur, och en angora, och.. Ja, listan kan bli lång ;P
Men jag har inte plats för fler för tillfället, och jag vet inte hur det blir med tid heller nu när skolan börjar igen.

Emelie-E
0

I höst vet jag inte alls vad jag ska göra, så en kanin hade inte suttit fel^^ Hade kunnat ställa ut den och lite allt möjligt.. Liksom göra mer än att bara ha den som sällskap.
Så till hösten kommer jag ha gott om tid.
Men fortfarande, inte nuuuuu:P

Noa-Nisse
0

känns som om du bara kan komma på positiva saker till att skaffa kanin. varför inte skaffa en då? om du nu verkligen vill har tid och pengar och har i åtanke att en kanin kan leva väldigt länge säkert 10 år. och det att du sålde dina marsvin, du gjorde kanske ett misstag att sälja dom, för nu kom du ju på att du verkligen har tid. och alla gör ju misstag, marsvinen har det säkert hur bra som helst där de är nu.

och om din syster också är med på att sköta dem så är det ju ännu en anledning till att köpa en.

detta är bara hur jag tycker. :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Emelie-E
0

Jo, vill man något så hittar man bara positiva saker^^

Det enda som hindrar mig, är vad min mamma kommer att säga.
Vi hade kaniner förr, de dog i vintras/våras och under de nästan 7 åren vi hade dem, så var det i stort sätt bråk om dem varje dag..
Och mamma har sagt att det inte ska bli några mer kaniner här..
men vet samtidigt, att skaffar jag en, så är den min.
marsvinen brydde hon sig inte så mycket om, (tog hem dem en helg då mina föräldrar var borta, så de fick säga vad de ville^^)
Men vill inte göra så igen. Vill ha hennes godkännande :/

ciss
0

Om du inte hade tid med marsvinen, har du då tid med en kanin som tar mer tid?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Emelie-E
0

#7 just med marsvinen var det mer plats jag inte hade. De behövde komma ut och springa flera timmar om dagen, och hade helt enkelt inte plats till det.
Och det där med tiden, så var det tänkt att jag skulle plugga till hösten.. så ville göra mig av med dem innan det blev så att de fick bli väldigt lidande.
Men nu har jag absolut ingenting att göra till hösten, så då kommer jag att ha massor av tid.

men det får väl bli att man skaffar kanin nästa år eller så..;/

Tina-A
0

Kan du inte flytta då? :) Då kan du skaffa vilja djur du vill! Du är ju 19, börjar närma sig ;)

Jag flyttade när jag var 18 och skaffade hund efter ett halvår eftersom det var en omöjlighet hemma. Mycket bättre att bo själv (dock bor jag med syster men)!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Emelie-E
0

Jag och min pojkvän.. Fast nu är han inte min pojkvän längre, planerade på att flytta.. Men eftersom han ska börja plugga till hösten, så ville han inte ha någon lägenhet..
Så dom där tankarna har vi skjutit åt sidan.. För helt borta är dem inte.. Om allt går som det ska, så kommer vi ändå flytta in i en lägenhet tillsammans fast vi inte är tillsammans=)

Emelie-E
0

Hoho, det gick lätt:D Ska snart få ta hem två honor^^
Nu gäller det bara att få hit dem=)

aliciia
0

heh  annars kan du ta bebbar av mej (A)

Noa-Nisse
0

#11. lägg in bilder sen så man kan få se !? :D (A)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Emelie-E
0

#12 vem vet^^ Men just nu vill jag rädda dessa två:P

#13 jepps, bilder blir det ^^ Vet ännu inte när jag får hit dem=)

Kommer att behöva en del hjälp sedan skulle jag tro.. De är ju inte så bra skötta så måste väl tänka mig för en del..

aliciia
0

#14 Jag kan hjälpa dej om det blir så :)
om något händer så kan jag hjälpa dej ^^

Emelie-E
0

#15 härligt^^

En fråga bara, det ska la inte vara några problem att ha dem ute när de har bott i ett stall hela livet?

Får hit dem imorgon för övrigt^^
Massa bra födelsedags present:D

Zvintos
0

#16: Det kommer inte bli några problem.
Även om de bott inne, så hade de kunnat bo ute nu.
Det är ju rätt årstid att vänja kaninerna vid vart de nu ska bo. =)

Emelie-E
0

#17 jo, men det var det jag misstänkte^^ då behöver jag inte oroa mig för det=)

tantnett
0

# 8 Detta är ingen kritik utan endast en stilla undran. Om du tyckte det var jobbigt med marsvinens rastningsbehov, hur skall du då klara av kaninernas rastningsbehov som ju är ännu större än marsvinens?

Men annars tycker jag att det är toppen att du tar till dig dessa 2 misskötta. Hopppas allt går bra med dom och att du känner att det var rätt djur för dig.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Emelie-E
0

#19 marsvinen hade jag inne, och jag hade helt enkelt inte plats för både en stor bur och sen en inhängnad dem kunde vara i.. Fick trycka ihop allting och inhängnaden hamnade precis framför mina garderober, vilket blev bra jobbigt tillsut.
Så istället för att dem bara skulle få sitta i buren så var det bättre att de fick ett nytt hem där det fanns plats för dem=)

Kaninerna kommer jag nu att ha ute, och det kommer bli lättare att ha plats för rastning och sånt..

Emelie-E
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kommer det lite bilder på dem=)

Här är Alice (Ally).. Hon är nerklippt på bilden då hon var full av tovor..

Emelie-E
0

Och här är "lilla" Jollie=)

Emelie-E
0

Här har vi lilla Muskot och Ally^^
Kattungarna är vääldigt intresserade av kaninerna^^

Emelie-E
0

Måste bara visa denna bilden också på Muskot:P Han försökte hoppa in till kaninerna, men vågade inte riktigt, så där hängde han^^

[Niike]
0

Vad fina dom är =)

Emelie-E
0

#25, ja dem är jättesöta, bara lite svårt att få på bild då dem har så himla mycket hår i ansiktet och vid ögonen ;/
För att bilden ska bli allra bäst, så ska ju ögonen synas, tycker iaf jag^^
Så jag hade inte så många bilder att välja emellan kan jag tala om^^

aliciia
0

Du kan köpa rosetter till dom å sätta i luggen :)
Tror mikael har, men är inte säker.. annars har jag ett gäng köpta du kan få.. om jag hittar dom ;)

tantnett
0

Jättesöta. Lycka till med dom.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Emelie-E
0

#27 jo, jag har funderat på det med:P Men ally är ju nerklippt, så det går inte riktigt att sätta det i en "toffs" än^^
Men med Jollie går, det har jag provat^^