Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 1757 ggr
kanienTusse
0

Min kanin äter för mycket

Hej

Min kanin fick i våras kolik och några veckor efter att han blivit frisk började han äta som aldrig förr. Innan han blev sjuk gav vi honom både pellets (1/2 dl om dagen) och hö, men veterinärerna sa åt oss att man inte ska ge honom pellets utan bara hö. Så det var vad vi gjorde, han får nu endast hö och vatten. men han äter som in i norden och är alltid hungrig. Vattenflaskan på 500 ml. dricker han upp på 1,5 dygn, och höt äter han upp på en enda dag, och då är det så mycket hö som i en vanlig kaninbur.Obestämd

jag och min familj börjar oroa oss för att det är något fel på hans njurar eller något annat, är det någon kunnig där ute som vet om han kan vara sjuk eller någon som är i en liknande situation?

[Niike]
0

Kaniner ska ha fri tillgång till hö, pellets är dock inte nödvändigt.
Grönsaker ska även ges varje/varannan dag, eftersom kaninen måste få i sig vitaminer!

Tycker ni ska åka in till vetten med honom om han verkar annorlunda än tidigare. Det kan ju vara något fel =/

[Wera]
0

Håller med Niike ;/

thexclub
0

Som #1 säger ska kaninen ha fri tillgång till hö, ge även mycket grönsaker /frukt ibland.

the vanity, it becomes insanity

Taci
0

Håller med de andra:)

Men måste bara lägga till att jag tycker du ska byta vatten i flaskan varje dag (du skrev att han dricker upp den på 1,5 dygn, antar att han har den tills det är slut då) :)