Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 2219 ggr
mocchino
0

Kaniner + burar säljes

Efter många om och men så har jag nu bestämt mig för att omplacera alla kaniner och även sälja burarna jag har hemma. Ett tungt beslut men det känns som det bästa för stunden. Det som finns är:

* En dv vädurs blandis hane på 1år i färgen rödögd vit vid namn Frank. Jätte trevlig kanin som man får göra nästan vad man vill med! En helt underbar kanin som har varit underbar sedan födseln. Hans mamma har stamtavla medans hans pappa är en blandning mellan dv.vädur(75%) och hermelin(25%). 50kr för endast honom.

* Två teddylöwen ungar (finns att se i en annan annons: Teddy Löwen! där finns även mer info om dom). 150kr/st

* En innebur på 120cm. Grön botten med blått galler. 250kr 

* En innebur på 150cm. Vit botten med vitt galler. 600kr 

* En Fäboden enfacksbur på ben. 400kr

* En Fäboden tvåfacksbur på ben. (Gammal men funkar utmärkt)  600kr 

* Sedan har jag även en Löwen hona på ca 4år hemma hos mamma som även hon ska omplaceras. Tror det finns en bur som kan säljas med henne oxå. Endast henne 50kr. Med bur går att disskutera.

* Har även en dv.vädur/hermelin blandis hane (pappa till Frank)  på ca 3år hemma hos mamma som kan säljas med sin bur för 300kr. Han har rätt stor bur. Endast han 50kr.

Uteburarna kan inte säljas förrens kaninerna flyttat om man inte köper dom tillsammans med nån kanin.  

Priserna kan helt klart disskuteras vid snabb avhämtning. Kaninerna och burarna finns i och utanför Knivsta.

Vid intresse; Skicka ett PM! 

// Nathalie

mocchino
0

puttar upp!

Som sagt: Hemmen är mkt viktigare än pengarna!!

// Nathalie

PaaatyPalm
0

har kanske missat men vart fins du/grejerna ?

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

MarHai
0

Hon bor i Knivsta, uppsala.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

mocchino
0

Står i annonsen: Kaninerna och burarna finns i och utanför Knivsta. Och för er som inte vet så ligger Knivsta ca 2mil utanför Uppsala och ca 4mil från Sthlm..

// Nathalie

Rafflan
0

Finns det möjlighet att se bilder på kaninerna och på:
* En innebur på 150cm. Vit botten med vitt galler. 600kr 
* En Fäboden enfacksbur på ben. 400kr
* En Fäboden tvåfacksbur på ben. (Gammal men funkar utmärkt)  600kr 

? ^^,

mocchino
0

Bilder kommer senare. :)

// Nathalie

mocchino
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på Frank iaf.. :)

// Nathalie

mocchino
0

Som sagt; Han är väldigt snäll och man får göra det mesta med honom! *thihi* :D

// Nathalie

mocchino
0

TeddyLöwen Syskonen.. :)

// Nathalie

Jojsan
0

#8 Naw, vad gullig!

mocchino
0

#10 Ja han e super go! :D Jag kan ju säga att jag brukar inte gå runt med honom så utan jag la honom så för att klippa klorna på honom och så låg han kvar så sen ett tag.. :) Han tyckte det var myspys! :)

// Nathalie

Jojsan
0

#11 Mysigt :) Verkligen urfin, men jag ska inte ha en till kanin.. tror jag x)

Rafflan
0

Jätte söta ju ^^,

mocchino
0

Putt :)

// Nathalie

mocchino
0

Tyvärr vart bilden lite suddig.. Såg inte det förrens jag lagt in bilden på datorn och då orkade jag inte gå ut o ta en ny.. :P

Jag får be om ursäkt för skiten på marken oxå.. Nån som slarva lite vid senaste rengöringen och har inte behagat att sopa upp det än.. :P Det kan väl aldrig vara jag som gjort det.. *haha* :P 

Tvåfacksburen kan antingen användas som två burar eller så kan man ta bort mellan väggen och använda det som en enda stor bur. :) Ni ser ju 150cm inneburen under så då får ni ett hum om hur bred den e.. Har för mig att varje fack ska vara i minsta lagliga mått så ca 1m breda mao. Dvs hela buren är strax över 2m lång. :)

// Nathalie

mocchino
0

inneburarna.. Dom står just nu ute för att jag inte har nån plats i förråden för dom..

// Nathalie

mocchino
0

Som ni ser så är botten grå och inte vit som jag skrev.. Generad

// Nathalie

Rafflan
0

Möjlighet att frakta den gråa mot Örebro hållet? ;)

mocchino
0

Jag har varken bil eller körkort så det blir svårt för min del.. Känner ingen som ska det hållet heller.. :/

// Nathalie

mocchino
0

Kaninerna och 120cm inneburen kan tas med till sthlm på söndag :) Om nån är intresserad..

// Nathalie

mocchino
0

puttar

Kan tas med till Sthlm imorgon.. Lr iaf djuren.. ;)

// Nathalie

mocchino
0

puttar

// Nathalie

Devin
0

Jag är intresserad av dubbelburen!!

Kawaiih
0

Exakt sån där utebur har jag fast i en manna och vi ska måla om den nu, snart :)

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

mocchino
0

#23 Så fort jag hittat hem åt minst 2st så kan jag sälja den. Då ska jag tänka på dig.. ;)

#24 Jag har en en-fack oxå. :) En grå betserad. :)

// Nathalie

Devin
0

#25 Okej! Glöm bara inte bort det nu! :)

mocchino
0

#26 Nej då.. Däremot kommer jag vara lite "elak" så om nån kommer och vill köpa 2 kaniner + buren så kommer dom att få den.. Men däremot om jag blir av med kaninerna och ingen som tar kaninerna är intresserad så är du först på listan.. :) Jag kommer att kontakta dig i vilket fall som helst så att du vet hur det blir. :)

// Nathalie

Devin
0

#27 Haha, men det förstår jag. :)

mocchino
0

Löwen honan..

// Nathalie

mocchino
0

kan tas med åt tierp hållet på fredag..

// Nathalie

Devin
0

#29 Men Gud vad söt!! Hon kommer få ett hem snabbt tror jag. :)

mocchino
0

#31 Ja man kan ju hoppas.. :) Hon är 4år och har haft kullar tidigare så man skulle ju kunna ta nån kull till på henne.. :)

// Nathalie

Devin
0

Går hon ihop med andra kaniner kanske skulle vara bra att veta? ;)

mocchino
0

putt

// Nathalie

flisan93
0

Är MYCKET intresserad av en av Teddylöwen syskonen;)

Rafflan
0

Går Löwen honan ihop med andra honor å har hon stamtavla?

Denna kommentar har tagits bort.
Sashhi
0

Jag är intesserad av dubbeln. :)

Not your mom, not your milk.

DreamerOf
0

Gud vilka underbara teddylöwen, vad för uppfödare? :)

mocchino
0

#36 Hon har inte stamtavla. Hon har bott med 2 av sina döttrar i snart 1års tid och det har gått bra. Annars har jag inte testat. Med hanar har hon alltid funkar bra ihop.. ;)

#38 Ja det är ju Devin oxå så hon har första tjing när den väl blir ledig. Just nu bor ju två av kaninerna i den.

#39 Det är en privatperson från Västerås.

// Nathalie

mocchino
0

puttis

Kan tas med till Västerås i slutet av månaden..

// Nathalie

Devin
0

Hur går det? :)

mocchino
0

#42 Ingen intresserad av kaninerna än men burarna droppar det in lite intresseanmälningar på.. ;P

// Nathalie

mocchino
0

Teddy löwen ungarna måste få komma till nya hem som har tid för deras päls! Jag har försökt kamma dom lite men jag hinner inte riktigt med mitt nya jobb, barn och hundvalp. :/

Så därför sänker jag dom nu till 50kr/st. Jag vill inte skänka bort dom då jag tycker att man ska kunna lägga en liten slant på sitt nya djur. Men viss prutmån finns om man så vill. :) Jag prioritera självklart hemmet över pengarna! 

Är man intresserad av nån av burarna till nån av TeddyLöwen ungarna så kan jag fixa ett bra paketpris med bur, kanin, flaska, matskål och även en påse mat och hö. :)

// Nathalie

aliciia
0

vad finns teddylöwen fluffisarna? kanske kan ta dom, å EV. sälja vidare till en kompis, som vill ha fluffisar ( bor nära mej :D )

PaaatyPalm
0

#44 skulle kunna ta de, dock hade mamma inte gillar det så jätte mycket. Sen så ska jag få hem en teddy ddv senare & jag kan nog inte holla på att plocka på mej en massa djur som jag inte kan hoppa med.

20 årig djurgalen moder* 

mocchino
0

#45 Dom finns i Knivsta som ligger utanför Uppsala. Så det är väl en bit ifrån dig?!

#46 Pappa deras tävlingshoppar ju.. ;) Så det går nog bara man vill.. *thihi*

// Nathalie

PaaatyPalm
0

#47 hehe ok xD, dock bor jag i skåne så de blir nog litta svårt med körandet. xD

20 årig djurgalen moder* 

mocchino
0

#48 Ja det blir lite knepigt. :)

// Nathalie

emmsaaan
0

Åh, honorna var ju verkligen heeelt underbara :') Skulle köpt en direkt om jag bara fick, är verkligen helt kär.

Och 150-buren är jag sugen på, men min mamma har inte bestämt sig än om jag får flytta in en kanin så det blir nog tyvärr försent..

Rafflan
0

Jag är oxå intresserad av 150 buren ;)

Ska kolla var du bor, ev kanske jag kan övetala morsan att få ta My med ^^,

Kim-Lejon-Pelle
0

Är eventuellt intresserad av löwenhonan.

Clariiz
0

Fick jag skulle teddybollarna få flytta hem till mig på direkten!
<3 Kan ev. ha dem på foder tills ny ägare hittas.. (har jag tur behålla dem). Om jag får för mams..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

zickan
0

kan du köra en utebur hit mot bensin peng? surahammar? :-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

mocchino
0

#54 Synd att jag inte läste det tidigare för min mamma åkte till Kolbäck idag och då hade dom ju faktiskt kunnat ta med den.. Men jag tror inte att dom vill sitta och köra dit den fram och tillbaka tyvärr.. :/ Men kan ju helt klart fråga.

Men jag behöver fortfarande bli av med nån innan buren kan flytta.. :P

// Nathalie

mocchino
0

puttar upp

// Nathalie

Devin
0

Hjälper till att putta :)

Em--ma
0

har du bild på Dvv/hermelin?? :P

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

mocchino
0

#58 Här kommer en bild. MEN han har börjat vingla till i bland. Vi tror att han har skadat benet så han kommer inte att flytta förrens han är helt okej!

// Nathalie

Rafflan
0

Är det akut att bli av med alltihop?

Sashhi
0

Ska inte köpa dubbeln, så du behöver inte tänka på att jag är andra tjing. :) Ska köpa en fyrfackare. ^^

Not your mom, not your milk.

mocchino
0

#60 Akut och akut. Teddy löwen ungarna tycker jag själv att det är akut med då jag inte känner att jag har tid för deras päls. :( Jag tycker synd om dom faktiskt. Annars är det ingen jätte panik.

Men självklart ligger det ju en tanke bakom varför dom säljs och det är ju tidsbrist (+ rökande grannar i balkongen brevid som åker direkt in till kaninerna) så desto fortare dom får ett nytt hem med mera tid och friskare luft desto bättre. :)

// Nathalie

mocchino
0

Inneburen på 150cm är reserverad.

Kaninerna kan om intresset finns tas med till Rudbecksparken (heter den så?) i Västerås på söndag. :)

// Nathalie

flikkan
0

Din 2-fackare kan inte transpoteras till Halland Vah? :D

Hanna-
0

Jag är VÄLDIGT intresserad av en teddylöwen unge. Har PM:at :)

flisan93
0

Jag kan inte ge mig, jag är fortfarande sugen på honan. Men får inte, fan:( Det är syd att dfe inte har varken härstammningsbevis eller stamtavla:(, annars skulle det bli ännu mer intressant.

Hanna-
0

Varför säljs de inte h-bevis?

flisan93
0

#67 Hon vet inte så mycket om mamman och pappan. Eller något sånt, jag kommer inte ihåg.

Hanna-
0

#68: OK.

RobiaS
0

Åh! vill ha en av fluffis syskonen, ska till uppsala om inte så länge om jag får ta en för mamma så tar jag gärna en. :)

Jag är ev. intressead om jag får för min mamma.

Hanna-
0

#70: Hoppas att du får ta en. Det vore ju perfekt i och med att du åker till Uppsala! :D

jees94
0

#63 Ja den heter så :)

Hanna-
0

Synd att de inte har h-bevis, annars hade jag inte tvekat en sekund. Jag hade köpt en av syskonen direkt.

mocchino
0

Nej tyvärr inge härstamningsbevis och tyvärr kan jag ju inte skriva ihop nått heller då jag fick alldeles för lite info om dom själv och har tappat bort mailadressen.. :/

#70 Hör av dig om du får för din mamma! :) Då kan vi mötas upp.. ;)

// Nathalie

mocchino
0

#64 Jag tror inte den får plats på tåget.. :P

// Nathalie

eliden
0

Putt! Är 150 buren såld? :)

eliden
0

putt