Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 536 ggr
Peppelin
0

Utekanin inne - går det??

Hej!

Av olika skäl så skulle vi vilja ha vår kanin inne under vintern. Hon är drygt ett år och har hittills varit utekanin. Vi funderar alltså på om det går att ha henne inne från och med nu när dte fortfarande är varmt ute?

Hoppas ni vet om detta är möjligt!

//Petra

Em--ma
0

Ja, det går nog :D

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

KvirrZ
0

Jodå :)

- Mvh Emma

Peppelin
0

Tack för otroligt snabba svar! Tur att ni svarade att det går, vi har fyndat en STOR trevåningsbur på blocket till Vilma. Det är ju våningsplan i plast och dom är lite hala - tips? på vad man gör/lägger på fär att hon ej ska halka?

//Petra

Em--ma
0

Tidningspapper Kanske? Då sliter du inte heller så mycket på buren :D

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

[Niike]
0

#3 Strö? Som "Toa-lätt", spån.. m.m.

KvirrZ
0

#3 trevåningsbur med hyllplan, det tycker jag inte direkt låter som en kaninbur. Hur ser hyllplanen ut, kan kaninen ramla ner?

- Mvh Emma

Peppelin
0

Hyllplan kanske var fel beskrivning men det r en kaninbur, har sett den  i djuraffärer, alltså det är våningsplan med "stege/bräda" i mellan.

Spån och strö far ju iväg så mycket, tänkte nåt som låg still…

aliciia
0
Tejoos
0

Du kan köpa billiga badrummattor på Ikea (från 15kr/st) som du kan klippa till i rätt storlek och lägga på hyllplanen. Gjorde så när jag hade hörnhylla i plast till min lillkille som inte gillar hala ytor.

Har du bild på buren?

Peppelin
0

Jag sa faktiskt till min dotter precis att vi skulle ta badrumsmattor!! Vår bur är ca 100 x 50 cm och 80 cm hög. Fyndade den för 400kr. Fräsch också!

Nä ingen bild just nu, orkar inte fixa heller, har en massa barn att ta hand om!

Sashhi
0

#10 - Den är precis godkänd, förutom höjden som är mer än godkänt.

Tycker att det är riskabelt med våningsburar.

Not your mom, not your milk.