Vad ska jag göra av det?
När jag köpte en bur för ett tag sedan fick jag med massor av tillbehör bl.a. en stor påse med gnagarblandning. Jag ger inte mina kaniner det, inte ens som godis, men det känns onödigt att bara slänga det.. Ingen vill nog köpa det heller. Jag vet inte vad jag ska göra av det, några tips??
Fick även med pellets, sån där pellets man köper på en djuraffär, det har inget speciellt namn… Det skulle jag ju kunna blanda i med kaninernas vanliga pellets antar jag, Men gnagablandningen vet jag inte vad jag ska göra av…
varför inte ge bort det? Kanske skulle passa bra på prisbordet till en tävling =)
Har ingen att ge bort det till x) Hur skulle jag gå tillväga om jag ska ge bort det till en tävling? :)
#3 Jag tror det är en onyttig sort.. Bara godis i den enligt mig ^^ Fast det finns havre där i, det är väl lite nyttigare i alla fall.
#5 Kan man ge fåglar det? Då är det ju perfekt! (alltså utefåglar, äger inga egna fåglar)
haha jag tänkte också skriva att du kan ge det till fåglar på vintern ^^
för att göra det extra gott kan man smälta flott och sen hälla i blandningen och sen hälla upp i en burk, vänta till sdet stelnat och sen blir det som en sådan boll som man kan köpa med fröer på olika livsmedelsaffärer fast hemmagjorda! :D
jag har provat göra det, och det funkar! (;
Medarbetare på Hundar.ifokus
#7 Jaså? Ja, det skulle man ju kunna ^^ Ska nog ge det till fåglarna i vinter, det låter superbra :)
Tror det är rätt bra för fåglar eftersom det är väldigt fett (?).
haha tänkte också skriva att du kunde ge till till fåglar :)
De behöver lite extra fett på vintern :)
Är det solrosfrön i?
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#10 Jo, lite solrosfrön finns det där i.
Ok, men då ska jag göra så :)
Precis som de flesta skrivigt var att ge det till fåglarna min första tanke också :) Kylan kommer snart så det passar ju perfekt =)

Åh, det ska jag också göra :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se