Siames färgad teddyvädur??
Har nog aldrig sett en siames färgad teddyvädur, i Sverige.. finns den färgen på teddysar, i Sverige? Isåfall, finns det någon uppfödare som kommer få en kull i den färgen?

jag har en viltsiames iallafall
#1 Jo det vet jag :) Men bara siames då :D (det finns väl en färg som bara heter siames?) ?
Är inte Louises Oboy havanna siames?
#3 Jooh ^^ Men iaf. såg jag en siames färgad teddyvädur i Tyskland, det stodbara "siames" inte t.ex. "havanna siames" "viltsiames" eller annhat före, finns det en färg som heter bara siames?
#5 Ja ;) men hon var hur fin nsom hälst hihi ^^
Jo den honan jag kollade på, som var siames, står "siames med vit bläs och blå ögon"
Snowball (Snachästens Victor) är Zobelsiames brun.
Och nej, det finns ingen färg som heter endast "siames" :)
"Var dig själv - det finns redan så många andra"
#8, men Bianca är ju enligt uppfödaren Siames, wienertecknad. ? :S
#9: Bianca är Isabella wiener. Det har jag sagt hela tiden ^^ Siames sa man "förr i tiden" om Zobelsiames, många teddyuppfödare skiljer inte på viltsiames och zobelsiames. Så de skriver bara "siames".
#10, jo jag vet att flera sagt det också, men flera, o uppfödaren själv har sagt siames, så jag vet inte vad jag ska tro ;P
Okej, jag är inte så insatt, som du vet :)
#11: Jo, jag vet. Alla säger jämt olika och det är svårt att säga när man inte sett henne IRL. Men det finns ingen färg som heter siames. Isåfall skullem hon vara zobelsiames, och det är hon inte.
http://teddywidder-schmidt.de/abgabe-zuchttiere
Vilken färg? är den här kaninen då? Står siames med vit blä elr något sånt.
#13: Viltsiames brun? Jättesvårt att de på bilderna ..
#14 Okej :) Iaf. tycker jag hon är hur fin som hälst :) Kanske får upp henne till Sverige om någon månad… (uppfödarens släktingar ska till Sverige och då får jag upp henne gratis).
#15: Vad kul! Jättefin päls har hon! Du kan ju kolla sen när du fått hem henne, Vilken färg? det är.
#16 ja det ska bli spännande, uppfödarn sa iaf. att hon hade hur fin pälls som hälst! Har frågat uppfödarn om hon kanske kan fås parad "precis" innan hon åker upp till mig, om han hittar en hane (för han har bara en hane som är bror till henne så det går ju inte). Gör det något då, att hon blir parad och sen kanske en dag efter åker hon till Sverige, eller blir hon stressad av det, asså är det ingen bra ide? Är ju inte kunnig med sånt om man ska para elr inte då, elr ska jag vänta några veckor och para henne hemma hos mig? För jag kanske får hem en hane om jag hittar en, samtidigt. Hon är 7 månader nu!
#17: Det är jättemånga som ber om att få sina importer parade innan de transporteras, så det är nog inga problem :)
#17 Okej vad bra :D För då hoppas jag på att han/jag hittar någon hane i närheten :)