Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 4479 ggr
Bejja
2

Täcke till kanin?

Tycker ni det skulle varit ett bra alternativ med täcke till era innekaniner på vintern (om det fanns) ? I förutsättning att täcket är lagom tjockt, bra material och andas. För då hade man ju kunnat tävla och träna på vintern.. Vad tycker ni?

Nicolina
0

Hmmm.. min tanke går ju bara till att kaninen med sina lilla kropp antagligen lär bli nerkyld iaf genom mage och tassar! Så nja, kanske för en liten sväng i snön och sen in och värmas i det gottiga igen, om de nu hade klarat temp.skillnanden vill säga!

twinnie
0

Har ett täcke jag sytt själv. Detär vanligt bomullstyg med något slags fårskinn under. Jättegossigt och sött :) Har inte använt det på Myran dock .. Bara på Moses förut när vi var på snöprommis ;)

[Zorro_93]
0

det finns ju kanin täcke att sy men det hjälper nog inte, jag tror kaninen frysr i allafal

Bejja
0

#1 aaah. Jag tror nog inte direkt att det är så enkelt att bara ta på ett täcke, man får väll isf också fixa små skor då för att tassarna inte ska bli nerskylda, som du säger.

lolaisdenied
0

Fast de andas också in den extremt kalla luften :S vet inte om de har någon påverkan. vi människor kan vara fullpackade med kläder. sen är vi ute och näsan rinner och swiisch så är man förkyld

Keligast
0

Jag har sytt en täcke som är vattentätt till Mimmi som det står bortskämd på, när hon var tjock xD nu är det för stort.

sputtnick_plexus
0

Nja, kanske.

[Zorro_93]
0

#6 jaha!
nyfiken kan du inte lägga ut en bild så man kan se hur de ser ut??:)

[Kaninfluff]
0

Om kaninen är en utekanin kan den ju självklart vara ute i snön utan något täcke, det är ju helt naturligt och dessutom har den ju en päls anpassad till temperaturen. Kaniner är växelvarma djur, d.v.s den kan ändra kroppstemperaturen så att den nästan aldrig fryser. :) Men man ska ALDRIG ta ut en innekanin på vinter/hösten! Då fryser den ihjäl! Samma sak att man inte ska ta in en ute kanin under det kallare halvåret. Då fryser den kanske ihjäl när man tar ut den igen.

[Zorro_93]
0

#9 okej det var det jag ana!

emmsaaan
0

#9 & en utekanin som kommer in får oftast värmeslag.

[Kaninfluff]
0

ja, det också, och det är ju inte så trevligt

Sotis
0

Nja,kanske det:P

Ellen95
0

Kanske det:)

Salish
0

Jag har sytt ett utetäcke till Sotis! Det är inte så tjockt, det är bara för att det inte ska bli så stor tempraturskillnad när han går ut. Han bor inne på natten nämligen eftersom det finns en mink här där jag bor. Men när han har varit ute en stund tar jag av täcket då det inte behövs mer.

Salish
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild! Bara testade täcket inomhus, annars ska jag ha den på han bara ute.

Maljiin
0

Jag tror för Mimmis del att hon inte skulle trivas i täcke, för hennes päls anpassar ju sig för kylan, och däröfr täcktet bara vara ivägen för henne. (: men visst kan de ha täcke, kanske inte spelar så stor roll (: ! Det går nog bra vilket som (:

Salish
0

Ser inte det 17:e svaret!

Feliciaa
0

#17 Samma här x)

Maljiin
0

Jag tror för Mimmis del att hon inte skulle trivas i täcke, för hennes päls anpassar ju sig för kylan, och däröfr täcktet bara vara ivägen för henne. (: men visst kan de ha täcke, kanske inte spelar så stor roll (: ! Det går nog bra vilket som (:

here it comes ;D

Flummbanan
0

Vad har ni för mallar? (=

skanorskaniner
0

Jag har sytt ett själv.. Det var till Dumle men han växte ur det direkt men nu vet jag inte riktigt var det är längre..

Tejo
0

#9 Jag tar ut mina innekaniner när det inte är för kallt, blåsigt eller fuktigt väder. Det är ingen fara för en innekanin att vara ute en liten sund, 5-10 minuter. Mina kaniner har aldrig varit sjuka och jag har haft kaniner hela mitt liv.

Här i Uppsala har vi väldigt milt väder i ju för sig, idag skulle man lätt kunna tro att det var vår, inte kallt alls och strålande solsken Glad

För att återknyta till rubriken så har jag aldrig haft täcke på mina…

Quette
0

Kan man ta ut innekaniner när det är lite snö och om dom har fodrade täcken? :) Eller måste dom ha typ "skor"? Jag gillar inte när man klär på djur, men jag vill att mina kaniner ska få se vad snö är :)

Denna kommentar har tagits bort.
Crazzysazza
0

mina är inne kaniner och är ute på vintern inga problem men jag har en dvv som har dåliga luftvägar och blir lätt förkyld så hon har täcke på sig när det regnar och är snö ute.. då har hon ett tecke för små hundar och det funkar hur bra som helst:D

Emma-lundqv
0

Haha, jag har faktiskt ett kanintäcke, men har aldrig använt eller provat det :P

Quette
0

#26 Så kul att man kan ha dem ute :) då ska jag testa i höst/vinter :) Hur hittade du ett täcke som passade? :) Jag har tittat i djuraffärer, men de är för stora.