Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 762 ggr
Deco
0

Ny bur + hyresgästen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har Lovisa fått sig en ny bur. Innan bodde hon i en 120´s gallerbur. Nu har hon fått en stor utebur (trots att hon bor inne i garaget som de andra). Buren är 140cm lång så det är inte en sån liten variant av den här buren. Hade sån tur att den var på rejäl rea. Ord.pris var 1600kr, nu kostade den "bara" 1000kr :) Vi är nöjda och hyresgästen verkar också tycka om sitt nya hem. Hon verkade direkt mycket tryggare än i sin förra bur. Känns väl kanske mer ombonat kan jag tro. Inrett och klart…

Deco
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och lilla damen kollar in den nya lyan :)

Mascot
0

Åh vilken  fin bur :)

ElinLi
0

okeej nu vill jag inte vara någon glädje dödare men är inte det en sån bur som e gjord av något som gör att kaninerna gnager sönder hela buren ? hade en sådan fast i ett annat format och efter 1 vecka så var den helt sönder gnagd

Tejoos
0

Jättefin bur!

#3 Kaniner gnager på fel saker om de inte får grenar och annat gnagbart

Deco
0

#3 Den är inte svår att gnaga på nej, det vet jag, har haft en mindre variant av den här buren förut. Visst gnagdes det på den men inte så det var något problem :p Hon har annat att gnaga på i buren så jag hoppas att hon håller sig till det ;)

ElinLi
0

ok ja min hade fullt med grenar och andra saker att gnaga på men hon valde dock buren i stället för grenarna :P

ElinLi
0

ok ja min hade fullt med grenar och andra saker att gnaga på men hon valde dock buren i stället för grenarna :P

Kiwanu
0

En sån bur har jag oxå :D dem fungerar super bra tkr jag! :D

repekka94
0

fick en alldeles ny bur med min första kanin den ser helt risig ut och det ser ut att vara likadan som den här fast mindre allt är söndergnagt spec. benen och unde kanten inne i buren och på buren m.m. snart åker den på skroten knappt 1 år gammal

Tejoos
0

Har era kaniner verkligen något annat att sysselsätta sig med om de gnager så på sina burar? Tycker det låter så knasigt, men jag kanske bara har tur med mina ninisar som inte gnager ett dugg annat än på grenar och sånt :-)

ElinLi
0

#10 men de e något med just det trät eller så för det e jättemånga som klagat på just den sårtens bur!

RatLover
0

Hampus gnager inte ett dugg på sin bur :P han får grenar flera gånger om dagen han gnager sönder ist, och då och då får han knäckebröd :)

Tillbaks till tråden, vilken jättesöt kanin! Vad bra att hon verkade gilla den :)

ElinLi
0

Men iaf buren var ursnygg!! man får inte lägga upp sånna trådar med sånna bilder på sånna snygga burar ! man blir ju så avendsjuk! ;P

Jojsan
0

Kul ^^ Vad är det för ras som bor där? :)

[Zoie]
0

Fin :) har en ungefär lika fast en mindre variant.
Håller med #3 , min kanin har gnagt jätte mycket i buren även fast hon får grenar..

Deco
0

#14 det är en lejonhuvad liten dam som bor i den :) Rätt och riktigt sett är det dotterns kanin men i och med hennes ringa ålder blir det jag som tar hand om henne ;)

Jojsan
0

#16 Aha, så det var hon som bodde i inneburen tidigare som jag köpte? :)