Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 922 ggr
Jojsan
0

2 olika stora inneburar på varandra?

Kan man ställa 2 olika stora inneburar på varandra så att det inte står ostadigt? Jag tänkte, man kan ju t.ex. ställa 2 100x50x50 burar på varandra och det funkar ju. Men blir det ostadigt om man ställer en större bur underst och sedan en mindre ovanpå? Någon som har gjort så?

repekka94
0

jag har så funkar fint

ciss
0

Jag har tre inneburar på varandra och det funkar fint. Underst är en 120-bur, ovanpå den en bur som är några cm större än 100, och så överst en 100-bur. Dock står de i ett hörn så burarna tar stöd av 2 väggar, och en stor tung trälåda står bredvid. Det låter inte stadigt men det är det, dock bara tillfälligt (vi ska bygga fack).

Vet en som hade 4 inneburar på varandra .. det funkade!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Caifeen]
0

Om dom ska stå på varandra är det bäst att den största är underst, som #1 & #2

Jojsan
0

Ok, så bra att det funkar! :) Tack för svaren!

#3 Jo, det är klart ;)

[Wera]
0

Har haft så förut det har funkat.

Jojsan
0

Har köpt en ny bur (120 lång) och testade ha den mindre buren (100 lång) ovanpå men det ser verkligen ostadigt ut… Plus att den större buren som är underst har mindre öppning där framme så man får knappt ut en kanin därifrån (om inte kaninen hoppar ut själv) och man får absolut inte ut en tolett genom det… Då måste man alltså öppna i taket och om det står en bur där går det ju inte…
Någon som prövat ha en mindre bur underst? x) Det såg nästan stadigare ut..

[Niike]
0

#6 Om det är stadigare att ha den lilla underst så kan du ju ha det så :):)

Jojsan
0

#7 Ja, det får kanske bli så.. Jag får väl ha byrarna lutandes mot något så att det står stadigare…

Riqueza
0

#3 Jag skulle nog säga tvärt om, för om den mindre är under så fördelas vikten jämnt. Är den större under så blir vikten konstigt placerad. Dock så kan ju inte den större buren vara hur mycket större som helst om den ska vara över. Hade mina inneburar staplade på varandra ett tag, dock den större över (skiljer ca 15  cm).

Jojsan
0

#9 Det har du nog rätt i… Det skiljer ca 20cm i längden på burarna. Men jag tror jag får sätta den mindre under..

[PixelMollan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Funkar bra.

Det bor nu djur i vissa av b urarna :)

Jojsan
0

#11 Jag tror jag har en likadan bur som den blåa du har där på bild.. Jag prövade ställa den mindre buren ovanpå den men gallret sluttade neråt i mitten av tyngden.. Är det så för dig med?