Hur ser din "kaninvecka" ut?
jag vill veta hur eran "kaninvecka" ser ut. Och då menar jag tex. på måndagen: på förmiddagen så kanske man hoppar med kaninerna eller något. så nu kan ni börja komentera era kaninveckor ^^
just det, jag får ju lite tips? oxå från era veckor för jag vet inte riktigt hur jag ska ha min vecka ^^
PS: det kanske redan finns en sån här tråd men då gör jag en ny :)

Rolig tråd!
Så här kommer det ev kommer bli när skolan börjar! Anars nu på lovet så bestämer jag inte, utan bara tar der som det kommer! Jag har 6 kaniner!
Måndag: Inget specielt, kommer hem ca 15,30 så jag hinner inte så mycket!
Tisdag: Gå ut med några kaniner, kommer hem ca 15,00!
Onsdag: Inget, kommer hem 15,30!
Torsdag: Gå ut med nån några kaniner, kommer hem ca 14,00!
Fredag: Gå ut med några kaniner, kommer hem ca 14,00!
Lördag/Söndag: Hoppar med alla kaninerna, mocka boxarna!
Men sen kanske det blir lite omplanerat vissa veckor. Jag är hos min pappa varanan helg så jag kanske hoppar med kaninerna på Torsdan/Fredan istället!

#1: okej ^^ men det ser ut som en bra tajming :P
Vet inte riktigt, tar dagarna som dom kommer..
Jag gör också som #3 :) Men det jag vet nu är..
Ska bygga klart buren, måla om den igen (2 omgångar ska göras, en omgång har gjorts).
Ska kela/leka lite med "Älva" och "Mumin" (kommer imorgon :D).
Hoppa Cindy och Nalle kanske… ;) Dag, vet jag inte.

När skolan börjar blir det ev, såhär:
måndag: Mysan får vara " Ledig" . ( har ridning då så hinnner inte )
Tisdag: Kommer hem från skolan och går en promenad med mysan i sele och sista 10 minuterna får hon gå lös.
Onsdag: Hoppar lite med henne.
Torsdag: promenad efter skolan .
Fredag: Promenad + hoppning.
Lördag/Söndag: Blandat men mest ledighet.
Ser det ut som en bra vecka? kanske blir lite ändringar för jag vet inte hur vårt nya schema ser ut i klassen :P
Har inga speciella dagar för något, förutom torsdagar då jag brukar städa burar, så det blir fint till helgen :)
Umgås med dom, o utfodrar o så gör jag ju varje dag. Klipper klor o sånt när det behövs=)
#5 Hur gammal är Mysan? Tycker man inte ska hoppa 2 gånger i veckan, hälst bara en egentligen ? Beror ju också på hur gammal hon är ;D

#7: jag tror att hon är 3 år xD haha har ingen koll på det :P
#8 tycker det räcker med en dag i veckan isåfall :)
Jag tar det som det kommer. Det beror ju så mycket på. Med barn och familj, ett hus att ta hand om, skola/jobb så blir det svårt att ha något "schema" över såna saker som vad jag ska och inte ska göra med kaninerna. Det enda jag vet är att jag varje dag går ut till dem och gosar, byter vatten och utfodrar, rensar toaletterna och låter de skutta av sig lite i garaget. Vilken tid det blir varierar också lite och är jag helt ledig får de naturligtsvis mer tid och uppmärksamhet än om jag inte är det. Sen spelar ju även väder och vind in på vad vi gör. Jag sätter tex. inte ut dem i hagen på gården i fall det regnar ute :p

Jag tar dagarna som dom kommer. Försöker vell va så mycket som möjligt med henne… Hon har inte börja gått i sele änn eftersom hon är för liten, Men sen så kommer jag vell gå i sele med henne allt oftare. Blir lite körigt nu när 9'an kommer och ridningen tar också en del av fritiden och vännerna med. Så mamma hjälper mej lite och lite sånt. ^^,
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
Jag tar dagen som den kommer.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#10 Säger ungeffär som dig
Men brukar gå upp tidigt varje morgon innan min lilla dotter vaknar för att mata, byta vatten, fylla på hö och byta toa-lätt i toalådorna till alla. Är föräldraledig just nu, så inget jobb. Mysig stund på dagen!
Däremot så är det lillan som styr. När hon sover passar jag på att gosa med kaninerna, när hon är vaken gosar jag med henne :-) Är min man hemma så kan jag gå ut i sele med dom när lilltjejen är mätt och nöjer sig med pappa.
De är ute och skuttar fritt någon timme som minst varje dag. Byter ut allt i burarna vid behov, kanske en gång i veckan eller så…? Klipper klor kanske var annan vecka. (Bra träning att klippa ofta och lite så de vänjer sig).
Har inga bestämda dagar direkt…
Varannan vecka så är jag hos min pappa så då får han ledigt men inte nu längre för nu har han en sommarbur hos pappa som han är i men några dagar lediga får han iaf.
Måndag:
Myser i ca 1-2 tim framför tvn på kvällen ibland tar Ja ut han lite kommer hem ca 16.00 då.
Tisdag:
Låter han skutta runt på gården ibland kelar Kommer hem ca 14.30
Onsdag:
Hinner inte så mkt Tänar Friidrott från 17,00-20,00
Torsdag:
Kelar går ut med han hoppar lite kankse ibland och myser lite till. Kommer hem klockan 13,30.
Fredag:
Myser kanske går ut med han osv. Hoppar. men iblnad inte så mkt för jag hänger med min kompis till stallet.
Lördag:
Gör rent i buren Hinner inte så mkt mer för jag rider och stannar på stallet från 13,00 - 17,00 typ.
Söndag: Tänar från 14,00 - 18,00. Kelar myser osv.
Kramar / Julia (=
Nu e det lite olika men när skolan börjar:
Ser vädret bra ut å morsan kommer hem på lunch kommer kaninerna vara ute under dagarna då jag e i skolan!
Mån-tor: Hemma 17.00. Tar in djuren å ger dom mat.
Fre: Hemma 16.00. Tar in djuren, ger dom mat.
Helg: Gör det jag känner för/behövs + städar burarna
Jag skrev inte med någe kel eller gos då det enligt mig är en självklarhet varje dag ;)
Brukar inte ''planera'' vad jag ska göra utan när jag är hos mina kaniner så kommer jag på något roligt som att hoppa, gå ut i skogen och sånt :)
Jag tar allt som det kommer. Men hoppar en gång i veckan med Hiroshi. ^^
Not your mom, not your milk.
Varje morgon så fodrar jag och byter vatten.
Varje em/kväll så fodrar jag, byter vatten, mockar och släpper ut alla i Hage en timma. Tar även upp dem på skötbordet en och en och borstar/kollar igenom.
På helgen blir det lite aktiviteter såsom hoppträning, och att de går ute i alla fall 2-3 timmar i Hage.
Jag har 8 kaniner. :)