Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 2901 ggr
SaraB
0

Farligt att äta kakor?

Hej allihopa,
det var väldigt länge sedan jag skrev. Ny design ser jag. :)
Jag har en liten fråga. Idag när jag åt Bisqiut (ett kexmärke) havrekex med smak av blåbär snodde Molly & Mimmi åt sig varsin liten bit.
Är det farligt för kaniner att äta kakor? Skulle man kunna ge dessa kakor som ett typ av snack/godis? För de gillade verkligen kakorna och ville äta upp hela min. xD
Tacksam för ett svar! :)

Wigge
0

tror nog det är socker och sånt i dom som nog inte är så bra för kaninerna. Nog därför dom tyckte om dom så mycket.

aliciia
0

det är nästan inget socker i de *äter åxå sånna xD * men jag tror inte det är så bra

smörgåsrån & mariekex brukar vara populärt ^^

Denna kommentar har tagits bort.
paulinadenfiina
0

Jo, kaniner tkr ju om allt sånt där x) Av en vetrinär på TV en gång hörde jag att hon sa att kaniner tkr om både kakor, godis och läsk o_O Men man skulle inte ge det till dom eftersom de kan bli överviktigta och någonting annat jag inte kommer ihåg xD

Tina-A
0

Ge dom inte kakor. Det är inte ens bra för oss så det är definitivt inte nyttigt för dom :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Riqueza
0

beror väl på vad för kakor ;P havrekakor med väldigt lite socker kanske kan gå någon enstaka gång och i väääldigt små mängder. Det är dock inget jag rekommenderar.

Viljans
0

Fattar inte ens varför man ska ge dom sånt.
Tycker verkligen inte att man ska ge kakor till kaniner.

Clariiz
0

Ge frukt i stället.

Kakor innehåller ofta socker, ägg, fett och massor av tillsattser = väldigt onyttigt för kaniner. I större mängder dödligt onyttigt.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

paulinadenfiina
0

Håller med Clariiz. Frukt är bättre, och vill man ge godis till kaninen kan man ju köpa i djuraffären spec. till kaniner. ;)

flisan93
0

Det är inte bra för dem, när det innehåller mycket onyttigheter. Så varför ge dem sånt när det finns nyttigare godis som är lika populärt?;)