Farligt att äta kakor?
Hej allihopa,
det var väldigt länge sedan jag skrev. Ny design ser jag. :)
Jag har en liten fråga. Idag när jag åt Bisqiut (ett kexmärke) havrekex med smak av blåbär snodde Molly & Mimmi åt sig varsin liten bit.
Är det farligt för kaniner att äta kakor? Skulle man kunna ge dessa kakor som ett typ av snack/godis? För de gillade verkligen kakorna och ville äta upp hela min. xD
Tacksam för ett svar! :)

tror nog det är socker och sånt i dom som nog inte är så bra för kaninerna. Nog därför dom tyckte om dom så mycket.
det är nästan inget socker i de *äter åxå sånna xD * men jag tror inte det är så bra
smörgåsrån & mariekex brukar vara populärt ^^

Jo, kaniner tkr ju om allt sånt där x) Av en vetrinär på TV en gång hörde jag att hon sa att kaniner tkr om både kakor, godis och läsk o_O Men man skulle inte ge det till dom eftersom de kan bli överviktigta och någonting annat jag inte kommer ihåg xD
Ge dom inte kakor. Det är inte ens bra för oss så det är definitivt inte nyttigt för dom :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

beror väl på vad för kakor ;P havrekakor med väldigt lite socker kanske kan gå någon enstaka gång och i väääldigt små mängder. Det är dock inget jag rekommenderar.
Fattar inte ens varför man ska ge dom sånt.
Tycker verkligen inte att man ska ge kakor till kaniner.
Ge frukt i stället.
Kakor innehåller ofta socker, ägg, fett och massor av tillsattser = väldigt onyttigt för kaniner. I större mängder dödligt onyttigt.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Håller med Clariiz. Frukt är bättre, och vill man ge godis till kaninen kan man ju köpa i djuraffären spec. till kaniner. ;)
Det är inte bra för dem, när det innehåller mycket onyttigheter. Så varför ge dem sånt när det finns nyttigare godis som är lika populärt?;)