Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 725 ggr
Fnyan
0

OT: Tjäna pengar?

Hur tjänar du pengar så du kan köpa kaninmat å sånnt? eller betalar nån åt dej? :) vill få tips? :P (bor i en liten by så allt för mkt går de inte å göra här!) XD    

Själv ska jag å plocka hjortron på Lördag å sälja till turister :) kan tjäna flera 1000 på de! :D

Sashhi
0

Mina päron betalar allt. :)

Not your mom, not your milk.

[PixelMollan]
0

Jobbar i en djuraffär och betalar allting till mina djur själv utom spån hö halm

[chriistina]
0

Får inga pengar nu, innan fick jag från CSN.
Så nu brukar jag sitta barnvack och hjälpa till här hemma. Det blir lite pengar.

[Niike]
0

Mina föräldrar betalar allt eftersom en hel del går till dom andra djuren också som inte är "mina", t ex. hö och halm till fåren.

Men för att tjäna pengar hjälper jag till hemma, klipper gräs, laserar utemöbler ect., har även städat lekstugan och gjort lite andra småsaker.

teddykaniner
0

mamma å pappa betalar allt ännu..

men jag brukar köpa mat i mindre påsar av det pengar jag får när jag klipper gräset…20€ ca 200kr minst en gång i veckan klipper jag så! :P

Med vänlig hälsning,
Jenny

Mysofi
0

Mamma och pappa betalar allt som jag behöver ha till kaninerna. Är det något kul som jag vill ha till de, men som inte är nödvändigt så betalar jag det.

SimsBrooke
0

Just nu jobbar jag ju så jag får pengar till det då. Men min mamma och pappa brukar handla åt mej för att vara snäll..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

sputtnick_plexus
0

Mamma och pappa betalar :)

NellyZell
0

mamma och pappa betalar <'33

Highlandertess
0

Jag är ju lite äldre (28 år) så betalar själv. Studerar på Karlstad universitet, men extraknäcker även som reklamutdelare. Det kan man ansöka om på www.sdr.se

Riqueza
0

Studiebidraget =p Fast min underbara pojkvän betalar också :)

thexclub
0

barnbidraget

the vanity, it becomes insanity

ElinLi
0

Jag får 300 kr i månadspäng som alltid går till djuren så jag brukar alldrig köpa saker till mig bara ibland när jag har allt till djuren :)

jees94
0

Jag betalar ingenting..
Hö tar jag i stallet, halm hämtar jag vid kossorna och mamma betalar spån och pellets och alla småsaker!
Men om jag skulle vilka köpa en sele fast jag har flera stycken redan får jag betala själv

denisesalomonsson
0

Mamma och pappa betalr, men ska ja köpa småsaker, såsom sele,koppel osv. så får ja betala själv, betalar även spån,hö och epllets nån enstaka gång.

emms
0

Betalar allt själv, får inte heller mitt barnbidrag. Och ibland glömmer föräldrarna bort månadspengen xD. Men jag städar på pappas jobb var 4:de vecka och då får jag 150 kr (lite -.-). Sen så får jag alltid mkt pengar på julen och på min födelsedag (båda på vintern). Sen får jag typ 1000kr på sommarn. (typ sommarpengar om man reser bort eller så… Men de har de inte gett mig än :@. I går städade jag på pappas jobb (i verkstaden) fick 500 för det :)

Emma

Deco
0

Jag tar studielån från csn för att finansiera min utbildning och under somrarna jobbar jag inom äldreomsorgen. Dessutom har ju "gubben" fast anställning och eftersom vi har delad ekonomi så går allt "ihop"-

[Wera]
0

Min mamma betalar, oftast allt.

Veero
0

päronen betalar maten, men får spån, halm och hö gratis :) Brukar bara betala extra saker till dom som, matskål, selar och sådant ;)

Fnyan
0

#3 har tyvär inga småsyskon ''/ :P men annars vare bra :)

#10 jag är nog lite för ung för de :P jag e 12 :P

#19 har inga päronträd ''/ bor högt uppe i norrland  XD

Tack för tipsen alla :):) har fått några ideér nu :)

Sisss
0

Sitter barnvakt. 300 :- per kväll :)
Får även ta hand om hela mitt barnbidrag själv.

Oriel
0

Jag har tjänat 6000 kr och köpt mig en systemkamra :)
På vad kan jag inte riktigt säga eftersom det är så smart x'D

Men mina föräldrar betalar mat, hö & spån, matskålar, vitaminer och ibland lite godis :) Grönsakera också förstås :) xD

-' Rebecca Johansson

[Victoria-Pancakes]
0

Jag betalar allt själv. Har ju studiebidrag.

Clariiz
0

Jag får 1050kr i månaden.
Klarar mig på det :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

FijaahM
0

Samma som 24 ^^  fast jag får 1000kr för dom andra 50kr går typ till min andra bank sak :P

Mvh Fijah! 
Fridamanheij.blogg.se

matilds
0

Jag har ju bara två kaniner, så mina kära föräldrar brukar hjälpa till ganska mycket. Men jag betalar själv ibland och då tar jag utav mitt barnbidrag.

Vi har pratat lite, och ska jag ha fler än 2 kaniner måste jag betala allting själv, och då behöver jag ju ett jobb. Och det har jag nog fått tag på nu .. ;)

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

ladysurprise
0

jag betalar allt själv fast om de krisar med pengar så kan killen läga ut undertiden..