Varning för att kaniner blir bortrövade!
Hejsan!
Igår när jag var i affären satt en lapp uppe, det stod ungefär så här.
"Nu har det hänt igen! Kaniner har blivit bortrövade, natten mellan lördag och söndag…" (stod även att det är polisanmält)
Det är så läskigt att läsa om något sådant, att människor går in på andras egendomar och snor levande varelser! Vågar inte tänka på vad som kan ha hänt, i värsta fall någon dum idiot som äter upp dem - "förhoppningsvis" bara någon idiot som vill ha de som sällskapsdjur.
Detta har hänt i Mölnlycke, lite utanför Göteborg. Men jag tycker det är skrämmande att man inte får ha sina "saker" ifred… Så var uppmärksamma, ni som har utekaniner!
/Felicia :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Läskigt!
Fattar inte hur människor tänker :/
Vill dom ha en kanin får dom väll köpa en.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
De som gör så tar dom ofta till ormmat eller för att hetsa hundar tyvär. Har hänt i Stocholm också tidigare. Det är riktigt hemskt!

#2 Är dom tillräckligt idiotiska ocg fattiga räcker det gott för dom att sno en…. Dom tänker inte alls på samma sätt som oss, tyvärr!
Mvh Ellenfyrkant

hej jag är från ridsport.ifokus. jag har oxå kaniner en svart o en svart vit en heter lillan o den ena heter fiffi.

Jätte bra att du varnar!! ;)
jag har själv mina kanin i ett föråd och det är hlva delan av cyklar och restan alla kaninerna i sina burar! och vi har två dörrar en på varje kortsida allstå två st samman lagt.

Usch då! En bekant till min mamma var uppfödare (vet ej om hon fortfarande är det) En gång kom det några som släppte ut nästan alla deras kaniner! :O Det var alltså flera hundratals! Ungar blev moderlösa m.m.. :( Jag tror inte de fick tillbaka någon kanin, möjligtvis några. Så som jag uppfattat det har de slutat med uppfödning nu.. :/
Därför jag har lås på alla mina burar!
Gud vad läskigt:( Bra att du varnar, det kan hända överallt.
Jag har hört talas om att detta har hänt innan, jag bor nämnligen också i Mölnlycke. Jag har själv en innekanin så det är ingen risk att något händer mig.
Jag tror att det allra mest utsatta området i Mönlycke är Skogen-området. (ni som bor i Mölnkycke förstår vilket område jag menar.) Så jag tipsar alla er i framför allt Skogen att ha extra koll på era utekaniner, men självklart är det bra för alla i Mölnlycke att ha lite koll.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

gud vad läskigt men jag bor i stockholm

oj,måste skaffa lås åt mina burar! :s